Şikayetvar: Tüketici şikayetleri kasım ayında 50 bini aştı

Şikayetvar, kasım ayında tüketici şikayetlerinin 50 bini aştığını, en fazla şikayetin ise kargo sektörü ile ilgili olduğunu açıkladı.

Abone ol

DUVAR - Kasım ayı boyunca devam eden indirimler, özellikle e-ticaret sektöründe hareketlenmeye yol açtı. Ancak başta kargo olmak üzere iade ve iptal gibi pek çok kalemde tüketiciler sorun yaşadı. Kasım ayında Şikayetvar'a ulaşan şikayet sayısı 50 bini aştı.

Şikayetvar, tüketicilerin bildirdiği sorunların bir önceki yılın kasım ayına kıyasla yüzde 36 arttığını açıkladı. 

KARGO ŞİKAYETLERİ YÜZDE 70 ARTTI 

DHA'da yer alan habere göre, çözüm platformu Şikayetvar, kasım ayı özelinde e-ticaret, kargo ve pazaryeri sitelerine ait bilgilerini açıkladı. Verilere göre, bir önceki yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında e-ticaret sektörüyle ilgili şikayetler yüzde 36 arttı ve sadece bir ayda e-ticaret sektörüne 50 binin üzerinde şikayet geldi. E-ticaret sektörüyle ilgili araştırma yapmak ve bilgi almak için 3 milyonunun üzerinde kişi platformu ziyaret etti. En çok şikayet edilen konuysa ürünlerin iptali, iadesi ve değişimiyle ilgili oldu. 

Platformun verilerinin devamında ise şu bilgilere yer verildi: “Pazaryeri siteleri kategorisi incelendiğinde 2022’nin kasım ayında toplam 18 bin 941 şikayet platforma ulaştı. Bu şikayetlerin yüzde 12’si Şikayetvar üzerinden çözüldü. 641 bin 41 kişi bilgi almak ve araştırma yapmak için platformu ziyaret etti. 

Şikayetvar verilerine göre, kargo sektörüyle ilgili kasım ayında toplam 33 bin 308 şikayet geldi. Geçen yılın kasım ayı ile kıyaslandığında şikayetler yüzde 70 arttı. 33 bin 308 şikayetin yüzde 19’u platform aracılığıyla çözüldü. Kargo sektörünü ziyaret edenlerin oranlarında da bir artış gerçekleşti. Geçen yılın kasım ayında 532 bin 423 olan ziyaret sayısı bu yıl yüzde 9’luk artışla 532 bin 423 oldu. 

FİYAT VE ÖDEME EN ÇOK ŞİKAYET EDİLEN İKİNCİ KONU OLDU

Platform, üç sektörle ilgili eylül, ekim ve kasım ayı verilerini de paylaştı. Buna göre söz konusu dönemde toplam 135 bin 936 şikayet geldi. 21 bin 797 şikayet platform üzerinden çözüme kavuşurken sektörle ilgili platformu ziyaret edenlerin sayısı 8 milyonu aştı. 2022’nin eylül, ekim ve kasım ayında bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 36 arttı. E-ticaret sektörüyle ilgili trafik artışı da yüzde 61 olarak gerçekleşti. Pazaryeri siteleri kategorisi ise üç ayda toplam 50 bin 52 şikayet yapıldı ve 6 bin 366’sı Şikayetvar üzerinden çözüme kavuştu. 

Platform, tüketicilerin e-ticaret, pazaryeri siteleri ve kargo siteleriyle ilgili en çok şikayet ettiği konuları da açıkladı. Verilere göre, tüketiciler e-ticaret ve pazaryeri siteleriyle ilgili en çok iptal, iade ve değişim konularıyla ilgili şikayette bulundu. Fiyat ve ödeme en çok şikayet edilen ikinci konu olurken gönderilen ürünün kalitesizliği üçüncü sırada yer aldı. Kargo sektörüyle ilgili en çok şikayet edilen konu, ürünlerin geç teslimatı olurken, ürünün adrese ulaşmaması ve personel davranışı şikayet edilen diğer konular arasında yer aldı.” (HABER MERKEZİ)