Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı 15 gün ücretsiz olacak

Murat Kurum ve Ekrem İmamoğlu arasında davet polemiği yaşanan Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı açıldı. İmamoğlu törene katılmadı. 

Abone ol

DUVAR - Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı açıldı.

Törende Cumhur İttifakı'nın İstanbul adayı Murat Kurum açıklamalarda bulundu. Törenle ilgili Kurum ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu arasında davet polemiği yaşanmıştı. İmamoğlu törene katılmadı. 

Kurum, "CHP'li mevcut yönetimle, İstanbul halkı arasında kan uyuşmazlığı vardır. Çünkü bunlar, bu milletin kadim değerlerine yabancıdırlar. Dün Ayasofya Camisi'nin açılış törenine resmi davetiyeyle davet edilmelerine karşın, telefonla davet edilmemesi üzerinden mazeret ve polemik üretenler, şimdi de İstanbul'da kolay ulaşıma yönelik bir programa davet üzerinden yeni bir kriz üretmeye girişmektedir" ifadelerini kullandı.

"Bir yılının 288 saati trafikte geçen bu millete dönüp bakmadılar. Aylarını, yıllarını bu şehrin dışında geçirdiler" diyen Kurum, şöyle devam etti:

"Ömrünün 3,5 yılı trafik çilesiyle heba edilen bu milletin giden yıllarına acımadılar, haykırışlarına kulak vermediler. Milletimiz bu beceriksizlere karşı İstanbul'un tüm sokaklarında 'Onlar susacak, İstanbul konuşacak, artık söz de mühür de bizim. Artık vakit İstanbul vakti.' diyor. Şimdi, biz de 'Onlar yapamaz, Murat Kurum yapar.' diyerek bizleri onurlandıran ve sorumluluk yükleyen Cumhurbaşkanı'mızın huzurunda halkımıza, İstanbul'umuza söz veriyoruz. Biz, sadece milletimizin sözüne kulak vereceğiz. Size söz, 2019'dan önce başlattığımız metro inşaatlarının temellerine bile beton dökenlerin dönemini 31 Mart akşamı bitireceğiz. Verdikleri sözlerin hiçbirini yerine getirmeyenlerden, bu şehrin kayıp yıllarının hesabını tek tek soracağız. Evelallah İstanbul'umuzu 1 Nisan'dan itibaren milletimizle el ele vererek en büyük ulaşım yatırımlarıyla buluşturacağız. Trafik çilesinden bezmiş bu güzel milleti, İstanbul'umuzu çilesiz İstanbul'la buluşturacağız."

ERDOĞAN MAKİNİST OLDU

Törene katılan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, treninin ilk seferini yaptı. Sirkeci'de, Türk bayraklı balonlarla donatılan banliyö trenine binen Erdoğan, makinist koltuğuna oturdu. Erdoğan'ın düdüğünü çalıp kullandığı tren, Kazlıçeşme'ye hareket etti.

Erdoğan'a yolculuğu esnasında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, AK Parti Trabzon Milletvekili Adil Karaismailoğlu, eski TBMM Başkanı ve Başbakanlardan Binali Yıldırım, Cumhur İttifakı İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkan adayı Murat Kurum ve AK Parti İstanbul İl Başkanı Osman Nuri Kabaktepe eşlik etti.

Erdoğan, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı'nın 15 gün ücretsiz olacağını açıkladı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıklamaları şöyle:

HATTI MODERNİZE ETMEYE KARAR VERDİK: Kazlıçeşme-Sirkeci raylı sistemi ülkemizin en eski raylı sistemlerinden biridir. 153 yıl önce devreye giren hat Bakırköy ve Yeşilköy'ün büyümesine önemli katkılar sağlamıştır. İstanbul'un ihtiyaçları gözetilerek atıl vaziyette duran 8.3 kilometrelik bu hattı modernize etmeye karar verdik. Hattın üzerindeki gerekli iyileştirme ve değişimleri yaparak İstanbul'a kazandırmayı amaçladık. Hem demiryolu hem de yaya odaklı çevreci projeyi İstanbullu kardeşlerimizin istifadesine sunmak istedik.

5 YIL BOŞA GEÇTİ: Önümüzde bir karar, nedir bu inşallah Sirkeci garından bu istikamette tarihi eserler başta olmak üzere buraları sıfır kilometre yenilemeye ve buralardan inşallah sadece İstanbul'a değil tüm dünyaya mesajımızı vermeye kararlı mıyız? 5 yıl boşa geçti. Niye bir şey yapılmadı, yapamazlar. Yapmazlar. Bunların böyle bir derdi yok. İşte Sirkeci'den geldiğimiz noktaya kadar tüm binalar yıkık dökük. Surlar yıkık. İşte bunları da yine inşallah biz yapacağız. Bugün amacımızı gerçekleştirmenin sevincini yaşıyoruz.

CERRAHPAŞA VE SAMATYA HASTANELERİNE ERİŞİMİ KOLAYLAŞTIRACAK: Şehrimize raylı sistem hattından öte kültürel turizm, spor, gezinti, bisiklet ve diğer imkanların da olduğu son derece modern ulaşım projesini kazandırmış olacağız. Bu hattın hizmete alınmasıyla birlikte İstanbul'daki raylı sistem hattının toplam uzunluğu 340 kilometreye çıkmaktadır. Demiryolu inşası yapmayıp çevrede yaşayan insanların konforunu artıracak düzenlemeleri gerçekleştirdik. Cerrahpaşa ve Samatya hastanelerine erişimi kolaylaştıracak yeni durağı mevcut hatta ilave ettik. Yaparsa AK Parti yapar.

HER BİR İSTANBULLU KARDEŞİM YILDA 288 SAATİNİ TRAFİKTE KAYBEDİYOR: İstanbul, kendisine vakfedilmeyi, uğruna adanmayı gerektiren, sadece ve sadece kendisiyle ilgilenilmesini isteyen bir şehirdir. Bunun için İstanbul'a hizmet sorumluluğu yarı zamanlı yapılacak bir iş değildir. Son 5 yılda bu gerçeği maalesef acı bir şekilde yaşayarak tecrübe ettik. İstanbul'a emanet olarak değil de nimet olarak bakanlar, ihmalkarlıklarıyla, tamahkarlıklarıyla, umursamazlıklarıyla bu güzel şehrin bitkisel hayata girmesine sebep oldu. Bilhassa trafik sorunu. Şu İstanbul'un ulaşım sorunu ne durumda görüyorsunuz, değil mi? Attığı bir adım var mı? Herhangi bir bu noktada, bakıyorsunuz toplu taşımacılıkta her taraf rezillik. Bu noktalarda 'Ne yaparız ederiz de bu işi çözeriz?', böyle bir dert yok. Metrobüslere bakıyorsunuz, yok. Şehrin birçok bölgesinde trafik kördüğüm halde. Öyle ki 2019'da yüzde 47 olan trafik yoğunluğu, bugün yüzde 64'e yükseldi. Her bir İstanbullu kardeşim yılda 288 saatini trafikte kaybediyor. İstanbul halkı ailesiyle, sevdikleriyle birlikte geçirmesi gereken zamanı trafikte bekleyerek boşa harcıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın hayata geçirdiği projeler olmasaydı muhtemelen İstanbul'un trafik çilesi artık katlanılamaz halde olurdu.

KURUM İLE PROJELERİMİZ DAHA DA HIZLANACAK: Diğer ulaştırmaya baktığımız zaman, yatırımlarımızın yanı sıra sadece son 2 yıl içinde toplam 51 kilometrelik metro hattını şehrimizin istifadesine sunduk. Geçen ay sonunda ülkemizin en hızlı metro hattı olan 37,5 kilometrelik projenin Gayrettepe-Kağıthane etabını hizmete aldık. Ayrıca, Sabiha Gökçen Havalimanı-Pendik Metrosu gibi kritik öneme sahip projeleri devreye aldık. 'Uğraştıran değil, ulaştıran İstanbul' parolasıyla yeni hatları, yeni ulaştırma projelerini hayata geçirmeye devam edeceğiz. Önümüzdeki haftalarda Bakırköy Sahil-Bahçelievler-Kirazlı Metro Hattı'nı, Halkalı-Başakşehir-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nı, Altunizade-Çamlıca Cami-Bosna Bulvarı Metro Hattı'nı da inşallah İstanbullu kardeşlerimizin istifadesine sunacağız. Allah'ın izniyle 31 Mart'ta, Murat Kurum kardeşimizin şehrin emanetini devralmasıyla birlikte projelerimiz daha da hızlanacaktır.

İSTANBUL'DA BULUNAN BU ZAT VEYA ZEVAT, BÖYLE BİR İMKANA SAHİP Mİ?: Şu anda bu ülkeyi kimler yönetiyor? Biz yönetiyoruz. Şu anda İstanbul'da bulunan bu zat veya zevat, böyle bir imkana sahip mi? Değil. Fakat 31 Mart'tan itibaren inşallah Murat Kurum kardeşimizle birlikte AK Parti yerel yönetimi ile Cumhur İttifakı, Ankara'da el ele verdiğimiz zaman herhangi bir sarkma söz konusu olmayacak ve yola emin adımlarla yürüyeceğiz. Kaldığımız yerden, yeniden 'Bismillah' diyerek işe koyulacak, inşallah aziz İstanbul'un fetret devrini sona erdireceğiz. Öncelikli hedefimiz ortalama yolculuk süresini 64 dakikadan 39 dakikaya düşürmek olacaktır. Raylı sistemlerde toplam uzunluğu bundan 5 sene sonra 650 kilometreye çıkarmayı hedefliyoruz. Ardından raylı sistem uzunluğunu 1004 kilometreye ulaştırarak trafik sorununa kalıcı ve modern bir çözüm bulmayı hedefliyoruz."

(HABER MERKEZİ)