Sosyal medya: Influencer ekonomisi nasıl işliyor?

Türkiye'de 170 bin kadar influencer olduğu tahmin ediliyor. Influencerlar, 1 milyon 900 bin liraya kadar olan kazançları için gelir vergisi ödemiyor.

DUVAR - Markaların ürünlerini satmak ve daha fazla tüketiciye ulaşmak amacıyla tercih ettikleri influencerlar ya da fenomenler Türkiye'de hızla yayılırken şirketlerin bu alana ayırdığı reklam bütçeleri de katlanarak artıyor.

DW'den Pelin Ülker'in haberine göre, Reklamcılar Derneği'nin Türkiye Medya Yatırımları raporuna göre bu yılın ilk altı ayında influencer pazarlaması için şirketlerin yaptığı reklam yatırımları 1 milyar 709 milyon TL'ye ulaştı. Rakamlar bu alanda geçen yılın aynı dönemine göre 2,4 kat artışa işaret ediyor.

Haberin Devamı
Gündem kademeli emeklilik: Önce 2000 sonra 2008... La Liga'nın en çok kazananları: Birinci şaşırttı, Arda listede yok BEDAŞ paylaştı: İstanbul'da yarın elektrik kesintisi yaşanacak ilçeler Kıdem ve ihbar tazminatında Temmuz tarifesi: 1 ayda 67 bin TL'lik fark Motosiklet sayısının en fazla olduğu 4 il Etna Yanardağı görüntüleri gerçek çıktı