Sürücü kursları kapanma noktasında
Akaryakıttaki zamlarla girdi maliyetleri artan sürücü kursları kapanma noktasına geldi. Sektör temsilcileri, “Taban fiyat en az 4 bin TL olmalı. Düzenleme gelmezse birçok kurs kapanacak" dedi.
DUVAR - Yılbaşından bu yana akaryakıt fiyatları başta olmak üzere girdi kalemlerin artması sürücü kurslarını zor durumda bıraktı. Geçen yılın aralık ayında belirlenen taban fiyatın artık sürdürülebilir olmadığını belirten İstanbul Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu (İSKEF) Başkanı Murat Tekin, “Yılda bir sefer belirlenen taban fiyat uygulaması iki defa yapılmalı. Geçen aralık ayında bu fiyat belirlenirken yakıt giderleri 9 TL idi şimdi ise 30 TL oldu. Araç fiyatları iki katına çıktı. Asgari ücret 2.825 TL’den 4.250 TL oldu. Bu durum hem yakıt maliyetlerini hem de araba ve eğitmen giderlerini artırdı. Bunun yanında işyerlerinin kirası ve araç sigorta vergilerinin artması sürücü kurslarının ayakta durmasını zorlaştırıyor. İstanbul’da yaklaşık 700 sürücü kursu bulunuyor ve bir önlem alınmazsa bu kurslarımızın çoğu kapanmayla karşı karşıya kalacak” diye konuştu.
Dünya gazetesinin haberine göre, 2021 Aralık ayında belirlenen ve bu yılın ocak ayında devreye giren yeni ehliyet kurs eğitim taban fiyatının Türkiye ortalamasının 2.900 TL olarak belirlendiğini ifade eden Tekin, “Hızla artan maliyetler, bu fiyatı sürdürülebilir olmaktan çıkarıyor. Sürücü kursları zor durumda ve zararına faaliyetlerini sürdürüyor. Böyle devam ederse çoğu kurum kapanmayla karşı karşıya kalacak. Talebimiz bir an önce taban fiyat belirleyen komisyonun fiyatı günün koşullarına uygun güncellemesi"diye konuştu.
‘TABAN FİYAT EN AZ 4 BİN TL OLMALI’
Orta Anadolu Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu Başkanı Serdar Tepeöz, “Sürücü kursları artan akaryakıt maliyetleri karşısında ekonomik olarak taleplerini karşılayamaz hale geldi. Sürücü kursu giderleri 2021 Aralık ayından bu yana yüzde 300 arttı. Sürücü kursları kapanmanın yanı sıra kurumlarını devretmeye çalışıyor” dedi. Sektörde bir kursiyerin maliyetinin 3.000 ila 3.500 lira arasında değiştiğini ifade eden Tepeöz, “Yılda bir kez belirlenen taban fiyat artık bunu karşılamıyor. İl il değişen taban fiyatın Türkiye ortalaması 2.900 TL. Bu oranın üzerine yüzde 15 ila yüzde 20 kâr payı koyuyoruz. Ancak artan maliyetler kârımızı eritti ve zararına faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bu zor durumdan çıkmak için taban fiyatın en az 4 bin TL olmalı” dedi.
‘SEKTÖRDE YAKLAŞIK YÜZDE 20 DARALMA OLDU’
Türkiye’de 4.100 sürücü kursunun faaliyet gösterdiğini dile getiren Tepeöz, “Sektörde 50 bin kişi istihdam ediliyor. Sürücü kurslarına ayda 110 bin ila 130 bin kişi başvuruyor. Son dönemde alım gücünün düşmesi kursiyerlerin başvurusunu düşürdü. Sektörde yaklaşık yüzde 20 daralma oldu” dedi.
‘FİYAT KOMİSYONU İKİ DEFA TOPLANMALI’
Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Konfederasyonu Genel Başkanı İsmail Yılmaz artan maliyetlerin sürücü kurslarını zor durumda bıraktığını belirterek şunları kaydetti: “Taban fiyatlar yılda bir kez komisyon tarafından belirleniyor. Her ilde ayrı taban fiyatlar uygulanıyor. Aralık 2021’de belirlenen taban fiyat hızla artan girdi maliyetleriyle kursların faaliyetlerini olumsuz etkiledi. Taban fiyatın yılda 2 kez belirlenmesini istiyoruz.” (HABER MERKEZİ)