TCDD yöneticileri: Makaslar sorunluydu tamiri uzun sürerdi

Ankara'da 9 kişinin hayatını kaybettiği hızlı tren kazasında üst düzey TCDD yöneticilerinin ifadeleri ortaya çıktı. Hat değişikliği kararında imzası bulunan bir çalışan, yöneticilerin 'arızalı makasların yedeğinin olmadığını' söylediğini belirtti.

Abone ol

DUVAR - Ankara’da 13 Aralık 2018 tarihinde 9 kişinin hayatını kaybettiği Yüksek Hızlı Tren faciasının nedenleri TCDD yöneticileri tarafından anlatıldı. Üst düzey yöneticiler, "makasların tamirinin uzun sürmesi nedeniyle hat değişikliğine gittiklerini" söyledi.

Birgün'den Burcu Cansu'nun haberine göre, Ankara'daki kazada bilirkişi tarafından kusurlu bulunan üst düzey TCDD yöneticilerinin ifadeleri ortaya çıktı.

Kazanın nedenlerinden biri olarak gösterilen "hat değişikliği" konusunda konuşan TCDD Genel Müdürlüğü Trafik ve İstasyon Dairesi Başkanı Mükerrem A., EKAY Daire Başkanı Erol Tuna A., Trafik ve İstasyon Dairesi Şube Müdürü Recep K. ve 8'inci Bölge Servis Müdürü Yardımcısı Vekili Ergün T., doğudaki makaslarda raydan çıkmaların çoğaldığını ve bunların tamirinin uzun sürmesi nedeniyle hat değişikliğine gittiklerini ifade etti.

Savcılık, bilirkişi raporunda aralarında TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın’ın da bulunduğu 17 yönetici ile ilgili “kusurludur” tespiti yapınca soruşturmayı genişletmişti. Raporda kazanın nedenleri arasında gösterilen “YHT manevralarının doğudan batıya kaydırılması”nın nedenleri TCDD yöneticilerine soruldu.

Hat değişikliğine ilişkin yazıda imzası bulunan Mükerrem A., özetle şunları anlattı:

SORDUĞUMDA YEDEĞİ YOK DEDİLER: "YHT 8'inci Bölge Müdürü Duran Y., 6 Aralık 2018 tarihinden bir gün önce beni telefonla aradı. YHT Ankara Gar’da doğu cihetteki makasların manevra için düzenlenemez hale geldiğini, bu nedenle iki gündür YHT manevralarının doğu cihetten yapılmadığını belirtti. Arızalı makasları neden değiştirmediklerini sorduğumda da yedeği olmadığını, sipariş verdiklerini, ne zaman geleceğinin de belli olmadığını belirtti. Duran Y., doğu cihette yapılan YHT manevralarının artık yapılamayacağını, batı cihette trenlerin çalışan makasları aracılığıyla kabul edip sevk edeceklerini, bunu yazılı hale getirmek üzere talepte bulunacağını söyledi. 6 Aralık 2018 tarihinde YHT Gar Trafik Düzenlemeleri konulu ‘çok ivedi’ ibareli yazı ile bana sözlü olarak belirttiği taleplerini iletip düzenleme talebinde bulundu."

FİİLEN UYGULANANLARI YAZILI HALE GETİRDİK: "Ben de bunun üzerine YHT Trafik İstasyon Yönetimi Servis Müdürü Ünal S. ile telefonla görüştüm. Daha sonra yardımcısı Ergün T. makamıma geldi, neden buna gerek görüldüğünü sordum. O da makasların tamir edilemediğini bu nedenle fiilen böyle bir uygulamaya geçtiklerini, uygulamanın yazılı hale dönüşmesinin, genel müdürlük emri halinde çıkmasının gerekli olduğunu söyledi. Zaten birkaç gündür YHT Bölge Müdürlüğü tarafından fiilen uygulanmakta olan tren kabul ve sevk işlemlerinin batı cihetten yapılması işlemini yazılı hale getirdik."

TCDD Genel Genel Müdürlüğü 8'inci Bölge Servis Müdürü Yardımcısı Vekili Ergün T. de ifadesinde, “Doğudaki makaslardaki raydan çıkmaların çoğalması, bunların tamirinin uzun sürmesi, Doğu Ekspresi’nin getireceği yoğunluk ve batıda trenlerin kabul ve sevk halinde daha az makas değiştirilerek, daha az mesafe ve iş gücü kullanmak amacıyladır" dedi.