TEB’den ünlülere açık mektup: Takviye edici gıda reklamlarında yer almayın
Türk Eczacılar Birliği, (TEB), korona virüsü salgıyla birlikte sosyal medyada sıkça reklamı yapılan 'doğal organik, bitkisel ürün'lerin bilinçsiz ve yanlış kullanımının ölümle sonuçlandığı uyarısında bulundu. Ünlülere de, “Takviye edici gıda reklamlarında yer almayın" çağrısında bulundu.
ANKARA - Türk Eczacılar Birliği (TEB), Covid-19 salgının hayatımıza girmesiyle doğal organik ve zararsız olduğu iddiasıyla reklamı yapılan bitkisel ürünler, vitaminler, mineraller ve gıda takviyelerinde artış olduğunu, bu tarz ürünlerin yanlış kullanımı sonrası ciddi sağlık sorunlarının yanında ölümlerin de meydana geldiğini hatırlattı.
Doğal/organik ve zararsız olduğu iddiasıyla sunulan bitkisel ürünlere dikkat edilmesi gerektiğini belirten TEB şu açıklamayı yaptı:
“Covid- 19’un hayatımıza girmesiyle birlikte çok anlaşılır bir şekilde herkes daha sağlıklı olmanın, kendini koruma altına almanın yollarını aramaya başladı. Bu yollardan birisi de doğal organik ve zararsız olduğu iddiasıyla sunulan bitkisel ürünler, vitaminler, mineraller ve gıda takviyeleridir. Fakat bunu istismar etmek ya da reklam ve pazarlama tekniği ile aşırı ve bilinçsiz tüketimine sebebiyet vermek geri dönüşü olmayan sağlık sorunlarına hatta ölümlere neden olabilmektedir. Nitekim ülkemizde bu tarz ürünlerin yanlış kullanımı sonrası medyaya da yansıyan ciddi sağlık sorunları hatta ölümler meydana gelmiştir.”
10 KİŞİDEN 7’SİNİN SAĞLIK OLURYAZARLIĞI DÜŞÜK
Sağlık çalışanlarının pandemiyle mücadelenin yanında yanlış bilgiyle de mücadele ettiklerine vurgu yapan TEB, bu ürünlerin reklamını yapan kişilere şu çağrıda bulundu:
“Sağlığın tam anlamıyla korunması için koruyucu sağlık hizmetlerinin yanı sıra insanların sağlık okuryazarlığı seviyesinin de yükseltilmesi için çabalara ihtiyaç vardır. Sağlık Bakanlığı tarafından 2018 yılında yapılan Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Düzeyi ve İlişkili Faktörleri Araştırması'na göre Türkiye’de yaklaşık olarak her 10 kişiden 7’sinin sağlık okuryazarlığı düzeyi düşük. Sağlık okuryazarlığı konusunda bu ve buna benzer araştırmaların gerçekliği önümüzde duruyorken içindeki etken madde dolayısıyla ilaç olan bu ürünlerin reklamlarının halk sağlığına zarar verecek olmasını da düşünmeden edemiyoruz. Sağlık meslek örgütü ve eczacıların temsilcisi olan Türk Eczacıları Birliği olarak, sizlerden bilinçsiz tüketimin ve halk sağlığı riskinin ortadan kaldırılması adına bu tarz ürünlerin reklamlarında yer almamanızı rica ediyor, çalışmalarınızda başarılar diliyoruz.”