THY reklam harcamasını ikiye katladı: 6 ayda 748 milyon lira
THY, Ocak-Haziran 2022’de 748 milyon TL’lik reklam harcaması yaptı. Yılın ilk yarısındaki reklam harcaması, 2021 yılının aynı dönemine oranla yüzde 186 arttı.
DUVAR - Türk Hava Yolları, 2022 yılının ilk yarısında reklam ve tanıtım için 748 milyon TL harcadı. Altı ayda harcanan para, 2021 yılının aynı dönemine oranla yüzde 186 arttı.
BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre, THY’nin 2021’in tamamındaki reklam harcaması 696 milyon TL’ydi. Bağımsız denetim kuruluşunca hazırlanan konsolide finansal tabloya göre, THY’nin kasasından reklam ve tanıtım için 2022 yılının ilk yarısında 748 milyon TL çıktı. THY’nin reklam için altı ayda harcadığı para, 2021 yılının aynı dönemine oranla yüzde 186 arttı.
THY’nin, ara hesap dönemine ilişkin diğer bazı gider kalemleri ise şöyle sıralandı:
• Kira giderleri: 413 milyon TL
• Uçak kira giderleri: 102 milyon TL
• Nakliye giderleri: 421 milyon TL
• Komisyon ve teşvik giderleri: 3,4 milyar TL
• Konma ve konaklama giderleri: 4,4 milyar TL
• Bakım giderleri: 5,5 milyar TL
• Müşavirlik ve danışmanlık giderleri: 105 milyon TL
REKLAMA 5 YILDA 4,5 MİLYAR LİRA
İlker Aycı’nın görevde olduğu 2015 ve 2020 yıllarını da kapsayan beş yıllık dönemde reklam ve tanıtıma 4,5 milyar TL harcayan THY’nin kasasından 2021 yılında reklam ve tanıtım için 696 milyon TL harcama yapıldı. İdarenin reklam ve tanıtım harcamaları bazı yıllara göre şöyle kaydedildi:
• 2015: 563 milyon TL
• 2017: 910 milyon TL
• 2019: 994 milyon TL
• 2021: 696 milyon TL
• 2022 (Ocak-Haziran): 748 milyon TL (HABER MERKEZİ)