Tren kazasının nedeni ihmal mi?
Çorlu'da 5 vagonun raydan çıkması nedeniyle 24 kişinin yaşamını yitirdiği kazaya ilişkin görüntü, ihmal iddialarını gündeme getirdi. Kazaya, kısa süre önce yenileme çalışması yapılan rayın altındaki toprağın göçmesi neden oldu. Şimdi, "Yenileme çalışması sırasında gerekli şartlar yerine getirildi mi?" sorusu gündeme geldi.
DUVAR - Çorlu'daki tren kazasıyla ilgili kurtarma çalışmaları bu sabah 06.00 itibariyle sonlandırıldı. Ekipler, kazanın olduğu bölgede rayların temizlenmesi çalışmalarına başladı.
Yetkililer ise yaptıkları açıklamalarda kazayı aşırı yağışa bağladı. Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanı Ahmet Arslan, en son nisan ayında kontrol ve bakım çalışmalarının yapıldığını belirterek, kaza nedenine ilişkin şu açıklamada bulundu: "Yılda bir kez yapılması gereken kontroller nisan ayında, yakın bir zamanda yapılmış. 8 Temmuz'da 10.40 itibarıyla 07.00 trenimiz bu yolu kullanmıştır ancak daha sonra 14.20 ile 15.10 arası metrekareye saatte 32 kilogram yağmur düşmüş, bu da oradaki menfezde olağanüstü şişmeye, zira zemin sürekli aldığı yağış nedeniyle suya doygunluk nedeniyle olağanüstü şişkinlik olmuş. Tren raylarıyla menfez arasındaki malzemeyi götürmesi sonucu boşluk oluşturmuş, tren raydan geçtiği sırada zira raylar, traversler normal yoldaki gibi gözükmüş, makinistler tarafından görülme şansı yok. Lokomotif hattan geçtikten sonra oradaki boşluk anlaşılmış, lokomotif ve birinci vagon yoldan çıkmadan devam etmiş, birinci vagon dray etmiş yani yoldan çıkmış ancak mevcut pozisyonunu korumuş, diğer vagonlar menfezi geçmekle yan yatmışlardır."
Ancak söz konusu hatta kısa süre önce yenileme çalışması yapıldığı belirtilerek, şu sorular yöneltildi:
- Yenileme çalışması sırasında zemin etüdü düzgün yapıldı mı?
- Sürekli yoğun yağış alan bölgede riskler öngörülerek, gerekli bakım ve denetimler yapıldı mı?
- Yenileme ihalesinde gerekli şartlar yerine getirildi mi?
(HABER MERKEZİ)