Yılmaz: 500 liralık banknotun zamanı geldi
Merkez Bankası'nın eski başkanlarından Durmuş Yılmaz, 200 TL'nin alım gücünün eridiğini belirterek, 500 TL'lik banknot basımı geciktikçe para basma maliyetinin artacağı uyarısında bulundu.
DUVAR - Merkez Bankası eski Başkanı ve İYİ Parti Milletvekili Durmuş Yılmaz, 200 TL ile 100 TL'lik banknotların toplam emisyon hacmi içindeki payının yüzde 88'e ulaştığını belirterek, bu durumun 500 TL'lik banknotun zamanının geldiğini gösterdiğini, ancak iktidarın seçim öncesi oy kaybetmemek için bir üst kupürlü banknota sıcak bakmayabileceğini söyledi.
Yılmaz, 500 TL'lik banknot basımı geciktikçe para basma maliyetinin artacağı uyarısında bulunurken, “Aklı başında kurum tedbiri alır, banknotu basar” dedi. Sözcü'den Erdoğan Süzer'in sorularını yanıtlayan Yılmaz "Bu işin matematiksel bir formülü olmamakla birlikte, eğer en büyük kupür değer olarak toplam emisyon hacminin yüzde 50'sine yaklaşmışsa genellikle üst kupür basılır. 200 TL'lik kupür martta toplam emisyonun yüzde 42'sini aşıyordu, şu günlerde yüzde 46'nın üzerinde. 100 TL'lik ikinci büyük kupürü de eklediğinizde oran yüzde 88'i aşıyor. 5 liralık kupürün payı yüzde 5'lere indi. Enflasyon bu şekilde devam ederse üst kupür kaçınılmaz olacak” tahmininde bulundu.
'AK PARTİ'DE HERKES EKONOMİ TARTIŞMASINA GİRMESİN UYARISI'
Haberde görüşlerine yer verilen bir kaynak ise ekonomi yönetimi içerisinde yeni kupürlü paranın hiç gündeme gelmediğini belirterek, “Her kademeden partili ekonomi tartışmalarına girmemeleri konusunda sürekli uyarılıyor. 500 TL'yi basmak demek enflasyonu kabul etmek, ‘başarısız oldum, ekonomiyi yönetemedim' demek olur. Seçim öncesi böyle bir hata herhalde yapılmayacaktır” dedi.
Durmuş Yılmaz ise enflasyonun bu haliyle devam etmesi halinde para basma maliyetinin olağanüstü düzeylerde artarak üst kupürü zorlayacağını ifade etti. Yılmaz “TL'ye geçtiğimizde bir banknotu basmanın maliyeti 17-19 kuruştu. Şimdi 5 lira karşılamıyor, belki 10 lirayı buluyor. Ancak para basmak başarısızlık demektir. ‘500 lirayı basmak siyaseten negatif algı yaratır, oy kaybettirir' denilerek iş geciktirilirse maliyet çok daha ağır olur” diye konuştu.