Ankara’nın yeni metrosunun finansmanı için EBRD ile imzalar atılıyor

Ankara’ya yeni metro hattının proje finansmanı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’yla mutabakata varıldı. Kredi anlaşmasının bakanlık ve Cumhurbaşkanı onayından sonra yapım ihalesine çıkılacak.

Google Haberlere Abone ol

ANKARA- Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin başlattığı, kentin batısına doğru ilerleyecek ‘Dikimevi- Natoyolu’ metro hattının projelendirme çalışmalarında sona gelindi. Proje finansmanında kullanılacak kredi için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile 250 milyon Euro yetki anlaşması için mutabakata varıldı.

7,4 kilometre uzunluğunda 8 istasyondan oluşması planlanan hat, araçlar hariç 320 milyon Euro’ya mâl olacak. Cumhurbaşkanlığı'nın, alınacak krediyi onaylamasının ardından yapım ihalesine çıkılacak olan metro hattının simgesi ise ‘M’ olacak. 

EBRD İLE İMZALAR ATILIYOR

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Mamak ilçesini AŞTİ- Dikimevi arasındaki raylı sisteme bağlayacak metro projesinin ilk adımını Şubat 2020’de attı ve çalışmalara başlandığını duyurdu. 
Proje ihalesi 11 Ağustos 2020’de gerçekleşen Dikimevi-Natayolu metro hattının 12 Ekim 2020 tarihinde ise proje sözleşmesi imzalandı. Yeni metro hattı için Ocak 2021’de başlayan çalışmalar kapsamında bu zamana dek 49 adet sondaj yapıldı ve 7 ilave sondaj daha yapılması kararı alındı.

Dikimevi- Natayolu metro hattının projelendirme çalışmalarının bitiş tarihi olarak ise Aralık 2021 tarihi belirlendi. Proje finansmanında kullanılacak kredi için de European Bank for Reconstruction and Development (EBRD- Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası) ile belediye 250 milyon Euro yetki anlaşması mutabakatına vardı. EBRD ile anlaşmanın önümüzdeki günlerde imzalanacağı öğrenildi. 

8 AYRI İSTASYONDAN OLUŞMASI PLANLANIYOR

Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi (AŞTİ) ile Dikimevi arasında çalışan ANKARAY hattına entegre edilecek olan Dikimevi-Natoyolu hattının uzunluğu 7,4 kilometre olacak. Hattın muhtemel istasyonları, Abidinpaşa, Aşık Veysel, Tuzluçayır, General Zeki Doğan, Fahri Korutürk, Cengizhan, Akşemsettin ve Natayolu isimleriyle 8 ayrı istasyondan oluşacak.
Dikimevi- Natayolu metro projesi kapsamında, AŞTİ- Söğütözü arasındaki 0,7 kilometrelik hat da işletmeye alınacak.  Bu sayede halihazırda hizmet veren Koru- OSB/Törekent Metro hattı ile ANKARAY arasında aktarma imkânı doğacak.  

CUMHURBAŞKANININ ONAYININ ARDINDAN YAPIM İHALESİNE ÇIKILACAK

Ankara Büyükşehir Belediyesi ile EBRD arasında imzalanacak kredi anlaşması önce Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, ardından cumhurbaşkanlığının onayına sunulacak. Kredinin Cumhurbaşkanı tarafından onaylanmasının ardından ise ihale hazırlıkları tamamlanıp metronun yapım ihalesine çıkılacak. 

SİMGESİ ‘M’ OLACAK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun, İstanbul'da metro simgesinin ‘U’ olarak değiştiği açıklaması tartışmaları da beraberinde getirdi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetkilileri Karaismailoğlu’nun paylaşımına tepki gösterdi ve İstanbul'daki metronun simgesinin ‘M' olarak kalacağını açıkladı.  Bunun üzerine Karaismailoğlu ‘U’ simgesinin açılımının “Ulaştırma” olduğunu belirtti ve “Biz Ulaştırma Bakanlığı olarak yaptığımız metroların ismini 'U' yapıyoruz" dedi. 

Ankara Büyükşehir Belediyesi de ihale süreci devam eden yeni metro hattının simgesinde herhangi bir değişikliğe gitmeyecek. Tamamlandığı takdirde Dikimevi- Natayolu metrosunun simgesi, kentteki diğer metrolar gibi ‘M’ olacak.