Antalya'da yılın ilk AKTOB buluşması gerçekleştirildi

Antalya'da 2025 yılının ilk AKTOB buluşması düzenlendi. AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, 2025 yılı için iyimser olduklarını söyledi.

Fotoğraf: AKTOB
Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Antalya'da 2025 yılının ilk AKTOB buluşması bir otelde gerçekleşti. Toplantıya, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, ATSO Başkanı Yusuf Hacısüleyman, Antalya Büyükşehir Belediyesi Turizm Danışmanı Osman Ayık, Antalya Mülki İdare Amiri Suat Seyidoğlu, Dışişleri Antalya Temsilcisi Büyükelçi Deha Erpek,Serik Kaymakamı Cemal Şahin, Kuzey Kıbrıs Antalya Başkonsolosu Aslı Erkmen, Kazakistan Antalya Başkonsolosu Kuat Kanafeyevve, KETOB Başkanı İlhan Arıdıcı, SKAL Antalya Başkanı Uğursal Uğur ve çok sayıda AKTOB Üyesi ve sektör paydaşları katıldı.

AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, toplantıda dünya, Türkiye ve Antalya turizmini değerlendiren bir konuşma gerçekleştirdi. “Bu coğrafyada turizm yapmak hem zevkli hem de çok zor” diye konuşmasına başlayan Başkan Kavaloğlu, “Şu anda Rusya – Ukrayna arasındaki çatışmaların bitebilir ihtimali gözlerimizi ışıldatıyor. Durumu yakından takip ediyoruz. Döviz kurlarındaki durum ise bizi can evimizden vuruyor. Ülkemizin büyümesini istiyoruz ve canla başla çalışıyoruz. Döviz kurlarının bu şekilde devam etmesi bizim için sürdürülebilir değil. Sabit giderler yükselirken fiyatlarımızı artıramayacak olmamız bizi kaygılandırıyor. Haziran ayına kadar dayanırız ama sonrasındaki kurlar bizim için çok önemli. Bu kadar önemli bir sektörün kur mekanizması içinde dengeye gelmesi çok önemli.” dedi.

Dünyada 2025 yılında tüm segmentlerde artış beklendiğini belirten Kaan Kavaloğlu, “2025 yılında dünya turizminde 955 milyar dolarlık bir seviye belirlendi. 443 milyar dolarını oteller oluşturacak. 2025, iyimserlik beklenen bir yıl. Ancak küresel seyahat rezervasyon eğrilerinde çift haneli büyüme beklenmiyor. Ülkemizde de durum böyle. Ama şunu da buradan söylemek istiyorum; sistem koşa koşa online’a doğru gidiyor. Geleneksel sistemlerle ulaşacağımız rakamlar belli bir seviyede tıkanıyor. Offline satışlar rezervasyon eğrilerinde hala yüzde 45 seviyesinde. Uçak rezervasyonları ise tamamen artık teknoloji aracılığı ile yapılıyor. Otelcilik sektörü olarak yapay zekanın dışında kalabileceğimizi düşünmüyoruz” dedi.