Araştırma: Dijital yayın platformları televizyon izleme kültürünü geride bırakıyor
Dijital yayın platformları, televizyonu geride bırakıyor. Araştırmalara göre, Türkiye'de televizyon izleme oranları düşse de haber takibi için en çok televizyon izleniyor.
DUVAR - 21 Kasım "Dünya Televizyon Günü" kapsamında, dijital yayın platformlarının yaygınlaşmasının televizyon izleme oranlarına etkisi ve dijital yayın platformlarının kullanım oranına ilişkin veriler derlendi.
Son yıllarda dünya genelinde dijital içerik platformlarının sayısı gözle görülür biçimde artmaya başladı. Televizyon seyircisi Youtube, Netflix, Amazon gibi platformlara yöneldi.
ABD merkezli araştırma şirketi Nielsen'ın temmuz ayında yaptığı araştırmada, ABD'lilerin televizyon ve dijital yayın platformu izleme etkinlikleri ele alındı. Çalışmada, izleyicilerin televizyonda bir şeyler izlemek yerine dijital platformları tercih ettiği belirlendi.
EN ÇOK İZLENEN DİJİTAL PLATFORMLAR: NETFLIX, AMAZON, YOUTUBE VE HULU
Uzmanlar, ABD'lilerin yüzde 34,4'ünün televizyonda, yüzde 34,8'inin de dijital platformlarda içerik tükettiğini belirtti. Böylelikle, ABD genelinde dijital içerik platformları ilk kez küçük bir farkla kablolu televizyonu geride bıraktı. En çok izlenen dijital platformlar ise Netflix, YouTube, Hulu ve Amazon oldu.
Uluslararası araştırma şirketi Ipsos, Türkiye'deki izleyicilerin televizyon ve platform tercihlerine yönelik bir çalışma başlattı. Çalışmaya göre, Türkiye'de yaşayanların yüzde 69'u her gün televizyon izliyor.
Anadolu Ajansı'nın haberine göre bu oran, 2018'de yüzde 80, 2020'de yüzde 74 olarak kayıtlara geçmişti ancak günümüzde dijital platformlar olmasına rağmen yine de televizyondan kopulamıyor.