Araştırma: İstanbul’da taksi hizmetinden memnun olmayanların oranı yüzde 77
KONDA'nın araştırmasına göre İstanbul’daki katılımcıların yüzde 77'si, taksi hizmetinden memnun olmadığını belirtti. Her 10 kişiden 9'u taksi hizmetleri için yeni düzenleme gerektiğini söyledi.
DUVAR - Araştırma firması KONDA, Türkiye ve İstanbul’daki taksilere yönelik bir araştırma gerçekleştirdi. 2 bin 260 kişiyle görüşülerek yapılan çalışmaya göre, katılımcıların yüzde 38’i (yaklaşık 5 milyon kişi) taksi kullanıyor. Taksi ücretlerinin pahalılığı, fiyatların önceden belli olmaması ve güvenliğe yönelik endişeler İstanbulluların taksi kullanmama sebeplerinin başında geliyor. İstanbul'da her 5 kişiden 4’ü taksi hizmetinin iyileştirilmesi için daha fazla taksiye ihtiyaç olduğunu belirtiyor.
Taksi kullanmamayı tercih edenler arasında ise “pahalılık” ana sebep olarak öne çıkıyor. Katılımcıların yüzde 45’i taksi ücretlerini pahalı bulurken, yüzde 19’u fiyatların belirsiz olduğunu ifade ediyor.
Yüzde 16’si ise güvenlik endişeleri sebebiyle taksi kullanmamayı tercih ettiklerini belirtiyor. Her 10 kişiden 9'u ise hükümetin taksi hizmetleri için yeni düzenlemeler yapması gerektiğini düşünüyor.
Araştırmaya göre, İstanbullular elektronik taksi çağırma uygulamalarının mevcut taksi hizmet kalitesini iyileştirebileceğine inanıyor. Her 5 kişiden 4’ü tüm taksilerin elektronik taksi çağırma platformlarına bağlanmasını istiyor. Elektronik taksi çağırma uygulamalarını kullanma sebepleri sorulduğunda ise, İstanbulluların yüzde 68’i hangi rotadan gidileceğini uygulamadan görebildikleri için, yüzde 52’si ödenecek tahmini ücreti önceden bilebildikleri için ve yüzde 46’sı kredi kartı ile otomatik ödeme yapabildikleri için taksi elektronik uygulamalarını kullandıklarını belirtiyorlar.