Araştırma: Satın almada siyah renge dikkat
Alışveriş sırasında fiyattan önce ambalaj rengi dikkat çekiyor! Satın alma davranışında birçok kriterden etkilenen tüketici, günün sonunda duygularına göre hareket ediyor.
DUVAR - Yapılan araştırmalara göre müşterilerin ürün hakkındaki anlık kararlarının yüzde 75’i renge dayanıyor. Ambalaj tasarımındaki renklerin duygulara hitap etmesi, marka bilinirliğini noktasında önemli fırsatlar sunuyor. Tasarımcı Direktörü Musa Çelik, siyah ambalajlı ürünlere dikkat çekti.
İndigo dergisinde yer alan habere göre, tüketicilerin beklentilerini karşılamada ambalajın önemli bir araç olduğunu vurgulayan Musa Çelik, ambalajda yer alan renklerin, ürün hakkında hiçbir bilgiye sahip olmayan tüketiciyi bile harekete geçireceğini belirtiyor.
Dünya genelinde hızla artan tüketim eğilimi, kurumlar arasında ciddi bir rekabete yol açtı. Bu durumdan kazançlı çıkmak isteyen markalar da pazarlama stratejilerini insan psikolojisine göre şekillendiriyor. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki tüketicinin satın alacağı ürünler hakkındaki kararlarını yüzde 75 oranında renk belirliyor.
Markayla ortak değerlerde buluşmak isteyen günümüz tüketicisini ambalaj tasarımıyla duygusal bir yolculuğa çıkarmanın mümkün olduğuna değinen Musa Çelik, “Artık biliyoruz ki tüketicinin ilk dikkatini çeken faktör ambalaj tasarımı. Bu sebeple insan psikolojisini birebir etkileyen renklerin, ambalaj üzerinde doğru noktalarda ve ürüne uygun olacak şekilde yer alması gerekiyor. Tüketiciyi ikna etme noktasında belirleyici rol oynayan ambalaj ve renk unsurlarının doğru şekilde harmanlanmasının akla ilk gelen marka olma konusunda avantaj sağlayacağını düşünüyorum.” dedi.