Bakan Ersoy: 2023’te ziyaretçi sayısı 50,2 milyonu aştı

Yabancı turist sayısında önceki yıla göre yüzde 11,58 artış olduğunu söyleyen Bakan Ersoy, Türkiye'ye gelen ziyaretçi sayısının 2023’ün 10 ayında 50,2 milyonu aştığını açtığını açıkladı.

Google Haberlere Abone ol

ANTALYA - Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından Antalya'da Belek Turizm Bölgesi’nde bu yıl 13’üncü kez düzenlenen Uluslararası Resort Kongresi bugün başladı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Nest Kongre Merkezi'nde düzenlenen kongrenin açılışında yaptığı konuşmada, turizm sektörünün yılın 10 ayında Türkiye'ye gelen ziyaretçi sayısında 50,2 milyonu aştığını açıkladı. Türkiye'yi tercih eden yabancı turist sayısının bu 10 ayda, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 11,58 artış gösterdiğini belirten Ersoy, sektörün turizm gelirleri bakımından da başarılı bir sezon geçirdiğini söyledi.

‘55,6 MİLYAR DOLAR HEDEFİNE YAKINIZ’

2023 yılına 55,6 milyar dolar turizm geliri hedefiyle başladıklarını hatırlatan Bakan Ersoy, Maraş merkezli depremler, seçim süreci ve İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarına rağmen hedefe çok yakın olduklarını ifade etti. Ersoy, şunları söyledi: "Turizm gelirlerinde 2023 Ocak-Eylül döneminde 42 milyar dolara ulaşmış durumdayız. Geçen yılın aynı döneminde ulaştığımız 35 milyar dolarlık gelirle kıyaslandığında, yüzde 20'lik bir artış elde ettiğimizi görüyoruz.
Bir başka başarıyı da bizim için önemli olan kişi başı gecelik harcama rakamlarında elde etmiş durumdayız. Kişi başı gecelik harcamada Türkiye 2017 yılını 65 dolarla kapatmıştı, 2022 sonunda bu rakamı 89 dolara kadar taşımıştık, bu yılı ise 100 dolar hedefine ulaşarak tamamlamayı hedefliyoruz.”

‘TESİS KAPASİTESİ YÜZDE 175 ARTTI’

Türkiye’de 2002 yılında konaklama tesislerinin toplam yatak kapasitesinin yaklaşık 800 bin olduğunu ifade eden Ersoy, 2023’ün kasım ayı itibarıyla bu rakamın 2,2 milyona ulaşarak yüzde 175 arttığını kaydetti. Tesislerin tamamının Bakanlık belgeli olmasını zorunlu hale getirmeye yönelik süreci de tamamlamaya yaklaştıklarını aktaran Ersoy, şöyle konuştu:
“Tüm bu rakamlar bize şunu gösteriyor, Türkiye olarak turizmde artık dünyanın süper ligindeyiz. 2028 hedefimiz çok daha büyük. Turizm gelirinde çıtayı 100 milyar dolar seviyesine çıkaracağız.
Bu işi en üst seviyede yapan ülkeleri rakip olarak görüyor ve hedefe ilerliyoruz.”

200’DEN FAZLA ÜLKEDE DİJİTAL TANITIM

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın hedefleri ve çalışmalarından da söz eden Ersoy,
“Küresel ve bölgesel krizlere karşı bağışıklığımızı artırmak, ülkemize nitelikli turist getirebilmek ve turizm geliri hedeflerini yükseltmek amacıyla 2019 yılında Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nı kurduk. 2023 yılı boyunca 33 ülkenin ulusal kanallarında çok yoğun tanıtım yaptık. 200'den fazla ülkede yayın yapan BBC World, Bloomberg, Euronews, CNN International ve Al Jazeera International gibi global haber kanallarıyla anlaşma imzaladık, tanıtım yayınları yaptık. Yine dünyada 200'den fazla ülkede dijital tanıtım çalışmaları yapıyoruz.”

GO TÜRKİYE’DE 10 DİLDE YAYIN

Ersoy, TGA bünyesinde dijital mecralarda yapılan tanıtım çalışmaları hakkında da bilgi verdi: “Resmi turizm platformumuz olan Go Türkiye web sitesi 10 ayrı dilde yayın yapıyor. GoTürkiye instagram hesabımız sahip olduğu 3 milyonu aşkın takipçisi ile dünyada ülke hesapları arasında ikinci sırada yer alıyor. Resmi Youtube hesabımız ise yine ülke hesapları arasında dünyada birinci sırada. 20 Kasım itibarıyla 2023 yılı başından beri 85 ayrı ülkeden gelen 3 bin 140 basın mensubu ve influencer, 3 bin 117 tur operatörü olmak üzere toplam 6 bin 257 kişi Türkiye'nin 73 ayrı şehrinde düzenlenen 424 ayrı ağırlama etkinliğine katıldı. Bu süre zarfında sadece Antalya'da 75 ülkeden yaklaşık 1680 kişi ağırlandı. Yıl sonuna kadar çalışmalarımızı sürdürerek 81 ilimizin tamamını bu ağırlamalara dahil edeceğiz.”

‘ANTALYA TÜRİZMDE LİDERLİĞİNİ SÜRDÜRÜYOR’

Ersoy, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Sürdürülebilir Turizm Programı kapsamında bugüne kadar 7 bin 568 tesisimiz ‘Birinci Aşama Belgesi’, 634 tesisimiz ise ‘Üçüncü Aşama Sertifikası’ aldı, 809 tesisimizin de belgelendirme süreci devam ediyor. Toplamda belgelendirme sürecine dahil olan bu 9 bin 11 tesisin 1357'si ise Antalya'da bulunuyor. Yani Antalya turizmdeki liderliğini, sürdürülebilirliğe verdiği önemle devam ettirmekte. Turizm Master Planı sürdürülebilirlik yaklaşımıyla oluşturuldu. Bisiklet Dostu Otel Sertifikası, Dağ-Doğa Yürüyüşü Projesi, Yayla Turizmi Projesi, Akarsu Turizmi Projesi, Bisiklet Tur Güzergahlarının Belirlenmesi-Geliştirilmesi Projesi, Kuş Gözlemciliği Projesi, Tarım-Çiftlik Turizmi Projesi, Botanik Turizmi Projesi, İpek Yolu Projesi gibi konularda çeşitliliğin artırılması için de çalışmalar yapıyoruz.”

KAVALOĞLU: ÖNCELİĞİMİZ ‘SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM’

AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu da bu yılki kongrenin temasını ‘sürdürülebilir turizm’ olarak belirlediklerini söyledi: “Bugün burada bir araya gelip turizmi konuşabiliyorsak, 100 milyon turist ve 100 milyon dolar turizm geliri elde etmeyi planlıyorsak, bu hedef cumhuriyeti kuran vizyonerliğin devamı ve mevcut potansiyelimiz düşünüldüğünde rasyonel bir gelecek planlamasıdır. İnsan gücümüzle ruh kazanan bu işletmelerdeki memnuniyet oranlarımız yüzde 100’e yaklaşmaktadır. Dünya gündeminin başında yer alan ve geçici bir kriz olmayan iklim değişikliğinin yol açtığı ve halihazırda hissedilmekte olan negatif etkilerle sektörümüz karşı karşıyadır. Bundan en fazla etkilenecek sektör olacağımızın bilincindeyiz, bu yıl kongrenin teması bu sebeple ‘sürdürülebilir turizm’. Türkiye’nin de dahil olduğu ‘Konaklama İşletmeleri için Sürdürülebilir Turizm Programı’nı uygulamaya başlayan ilk sektör ve ilk ülkeyiz.”

YAĞCI: TÜRKİYE ARTIK TURİZMDE ‘SÜPER LİG’ OYUNCUSU

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Erkan Yağcı ise dünya turizm pastasının büyümesinin beklendiğini ve buradaki resimde Türkiye’nin de ön plana çıktığını belirterek, Türkiye’nin artık süper ligin bir oyuncusu olduğunu belirtti.
Yağcı, “Turizmin yükselişinde belli bir irtifaya geldik. Yolculuğumuzu sağlıklı bir şekilde sürdürmemiz gerekiyor. Turizmde fırsatlar da riskler de devam ediyor. Bunlar hayatımızın yeni normali. 2023 ve sonrasında yeni sektörel gerçekler var. Hepsinin farkındayız. Raporlar, tüm sıkıntılara rağmen turizmin büyüyeceğini gösteriyor. Önümüzdeki iki yıl Türkiye’nin yarattığı yeni paradigmada başarısını devam ettirmesi için sektörün kendisine göstereceği özgüven son derece önemli olacak. Önümüzdeki 10 yılda Türkiye, bölgesinde parlayan yıldız olacak” şeklinde konuştu.