Batan geminin mürettebatı güverteye dolan suyu kaplarla boşaltırken bellerine kemer bağlamış

Marmara'da batan 'BATUHAN A' gemisi mürettebatının yük üzerindeki brandayı sabitlemeye çalışıp, dolan suyu kaplarla boşaltırken denize düşmemek için bellerine emniyet kemeri bağladıkları ortaya çıktı.

Fotoğraf: DHA
Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Balıkesir'in Marmara ilçesindeki Badalan Limanı'ndan aldığı mermer tozunu, Bursa Gemlik'e götürürken 15 Şubat'ta Marmara Denizi'nde batan 'BATUHAN A' isimli geminin kayıp 3 mürettebatını arama çalışmaları devam ediyor.

Gemide çalışan aşçı Zeynep Kılınç (33) ile yağcı Hüseyin Tutuk’un (40) cansız bedenleri batıkta bulunurken, gemi sahibi Murat Altıntaş'ın (51) cansız bedeni ise İmralı Adası açıklarında su yüzeyinde balıkçılar tarafından bulundu.

Çalışmalarda 27'nci güne girilirken, kaptan Hasan Mehmet Uyanık (69), başmühendis-makinist Murat Çalışkan (33) ile makine stajyeri Ahmet Atav (22), deniz yüzeyinde balıkçı motorları ve sahilde yaklaşık 500 kişiden oluşan ekiple aranıyor.

SON ARAMA KAPTANA AİT

DHA'nın haberine göre mürettebatın, cep telefonlarıyla kimlerle görüştüğünün belirlenmesi için istenen HTS kayıtları da soruşturma dosyasına girdi. HTS kayıtlarına göre, mürettebatın gemi batmadan önce, uzun süre kimseyle görüşme yapmadığı, son konuşmayı yapan kaptanın, saat 06.28'de 'Batıyoruz, bizi kurtarın' diyerek Sahil Güvenlik'i aradığı tespit edildi.

2 KEZ ROTA DEĞİŞTİRMİŞ

Öte yandan gemideki aramalarda eski bir bilgisayar bulundu. Bilgisayar incelemeye alınırken, seyir güzergahında geminin 01.00 ile 03.00 saatleri arasında 2 kez rüzgarın sert estiği kuzeydoğu yönüne doğru yol aldığı, bir süre sonra normal güzergahına döndüğü belirlendi.

Güvenlik kamerasının bulunmadığı gemide yağcı Hüseyin Tutuk'un cep telefonuyla çekip, sosyal medyadan ailesine gönderdiği son görüntüler de soruşturma kapsamında kanıt olarak değerlendirildi. Görüntüleri inceleyen savcılık, BATUHAN A'nın batmasındaki en büyük etkeni, gemideki yükün üzerinin örtüldüğü, sabitlenmeyen brandanın fırtınayla açılınca, yükün ve geminin üzerine deniz suyunu taşıması olduğu belirlendi. Geminin seyir halindeyken, taşınan yükün üzerine deniz suyunun dolmasıyla ağırlaştığı ve dengesini kaybedip, sol tarafa doğru yatarak battığı tespit edildi.

GEMİYE DOLAN SUYU KAPLARLA BOŞALTMAYA ÇALIŞMIŞLAR  

Ayrıca, gemi enkazında yapılan incelemede, bir ucu gemiye bağlı olan emniyet kemerleri bulundu. Mürettebatın açılan brandayı sabitlemeye çalışıp, gemiye dolan suyu kaplarla boşaltırken denize düşmemek için bellerine emniyet kemeri bağladığı tespit edildi.

 

(HABER MERKEZİ)