Mars'ta tarihi keşif: Volkanik geçmişi olabilir

Mars ile ilgili yeni bulgular gezegenle ilgili varsayımları temelden değiştiriyor.

DUVAR - ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) Mars'ta nadir bir mineral bulduğunu duyurdu. Bu keşfin 'kızıl gezegen' üzerinde yapılan araştırmaların seyrini değiştirebileceği belirtiliyor.

NASA'nın Mars yüzeyindeki "Curiosity" (merak) adlı keşif robotu kullanılarak sadece aşırı sıcaklarda oluştuğu düşünülen "Tridymite" adı verilen maddeye rastlandı.

Bilim insanları, daha önceden Mars’ta böyle bir sıcaklık düzeyinin yaşandığını tahmin etmiyordu. Dünyada da çok az rastlanan bu maddenin, Mars’ın volkanik geçmişi olduğuna işaret ettiği belirtiliyor.

Tridymite'a Gale Krateri'nde rastlandığı ve ancak Mars'ın volkanlarının patlamasıyla yüksek sıcaklıkta oluşabileceği belirtildi.

Ulusal Bilimler Akademisinde yayımlanan yeni araştırmayla ilgili açıklamada bulunan NASA’nın Johnson Uzay Merkezi’nde jeokimyacı ve araştırmalar editörü Richard Morris, buldukları “tridymite” için “Mars’ta görmeyi beklediğimiz en son madde. Belki orada bizim bilmediğimiz bazı çok tuhaf şeyler oluyor.” ifadesini kullandı.

Bilim adamları yeni keşfin "gezegenin tarihinin yeniden yazılmasını gerektirebileceğini" belirtiyor.

2012 yılından beri Gale kraterinde gezen “Merak” adlı robot, Kasım 2011’de Cape Canaveral Uzay İstasyonu’ndan fırlatılmıştı. Araç Mars’ın iklim ve jeolojisini inceliyor.

Etiketler nasa mars