Çaykur'a Varlık Fonu darbesi
Varlık Fonu bünyesine geçtiği 2017 yılına kadar kâr eden Çaykur, 2020 yılını da zararla kapattı. Zararın nedeni ise devasa boyutlardaki 'reklam ve festival' harcamaları...
DUVAR - Çaykur'un 2020 yılını da 547 milyon lira zararla kapattığı açıklandı. 2017 yılında Varlık Fonu'na devredilene kadar kâr eden kurum; 2017'de 267 milyon, 2018'de 657 milyon, 2019'da 635 milyon ve 2020 yılında 547 milyon lira zarar etti.
TBMM KİT Komisyonunda hesapları ele alınan Çaykur'a ilişkin bilgi veren CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, Türkiye çay ithalatında dünyada 25'inci, ihracatta ise 39'uncu sırada yer alıyor. Sözcü'de yer alan habere göre 2019 yılında 18 bin 837 ton çay ithal edildi ve 39 milyon 475 bin dolar ödendi. Aynı yıl 15 milyon 142 bin dolar tutarında 3 bin 968 ton çay da ihraç edildi.
REKLAM VE FUAR GİDERLERİ KİME GİTTİ?
Görüşmelerde söz alan İYİ Parti Denizli Milletvekili Yasin Öztürk ise “Çaykur dünyanın en çok çay tüketen ülkesinde çay satmak için, 2019 yılında reklam amaçlı 36 milyon lira, fuar ve festivaller için 896 milyon lira harcadı. Temperli kulplu cam bardak için reklam niyetine 5 milyon 250 bin lira ödeme yapıldı. Yanında dağıtılan şemsiyeler, takvimler de var ama Çaykur'un satışı değil zararı artmış” dedi.