CHP'li Bakan tamamlanamayan Çandarlı Limanı Projesi'ni meclise taşıdı

CHP'li Bakan, temeli 14 Mayıs 2011’de atılan Çandarlı Limanı Projesi'nde kamu zararının 1.5 milyar TL'ye ulaştığını belirtti, Karaismailoğlu’nun yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi.

Google Haberlere Abone ol

İZMİR - CHP İzmir Milletvekili Murat Bakan, temeli 14 Mayıs 2011’de atılan ve Türkiye’nin en büyük limanı olacağı iddia edilen Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi'nin bir türlü tamamlanamamasını meclis gündemine taşıdı. Atıl bir yatırıma dönüşen ve akıbeti de belirsiz olan Çandarlı Limanı Projesi’nden doğan kamu zararının 1.5 milyar TL’ye ulaştığını belirten Bakan, projeyi Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na sordu.

CHP’li Murat Bakan soru önergesinde şu ifadelere yer verdi;

“Dönemin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın 2018 yılında önergemize verdiği yanıta göre proje kapsamında 697 milyon TL harcandı. Ülkemizin Cumhuriyet tarihinin en derin krizlerinden birini yaşadığı şu dönemde; dövizdeki aşırı artış ve TL’nin değerinin düşmesi de göz önünde bulundurulduğunda, proje kapsamında yapılan harcamanın 1.5 milyar TL’ye ulaştığı görülüyor. Yani atıl bir yatırıma dönüşen ve akıbeti de belirsiz olan Çandarlı Limanı Projesi’nden doğan kamu zararı 1.5 milyar TL’ye ulaştı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’ndan önergeyi yanıtlayacağı tarih itibariyle ve o ayın fiyatlarıyla yapılan yatırımın bedelinin kaç TL olduğunu açıklamasını bekliyoruz."

'GELİNEN NOKTADA BÜYÜK BİR KAMU ZARARI OLDUĞU AŞİKAR'

2017 yılındaki Sayıştay denetimlerini hatırlatan CHP’li Bakan, “Sayıştay, 2017 yılı denetim raporunda Çandarlı Limanı Projesi ile ilgili birçok sorunu tespit etti, değerlendirmelerde bulundu ve projenin önümüzdeki yıl da ‘izlenmesi’ yönüne görüş bildirdi. Ancak Çandarlı Limanı Projesi, 2017 yılından sonra hiçbir Sayıştay raporunda yer almadı” dedi. Gelinen aşamada büyük bir kamu zararının ortaya çıktığını vurgulayan Bakan, şöyle devam etti:

"Atıl bir yatırıma dönüşen Çandarlı Limanı Projesi’ni, yıllar içinde defalarca kez soru önergesi vererek hem Meclis’in hem de kamuoyunun gündemine getirsek de projede bir milim ilerleme olmamış, yapım ihalelerine hiçbir şirket girmemiş, şirketlerin ihaleye neden girmedikleri dahi açıklanamadı. Gelinen noktada büyük bir kamu zararının ortaya çıktığı aşikar. Bu kamu zararının sorumlusu kim? Avrupa, Afrika ve Karadeniz kavşağındaki en büyük liman kentlerinden biri ve dünyanın en büyük 10 konteyner limanından biri olması arzu edilen Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi neden ilerlemiyor? Projenin ne zaman hayata geçmesi öngörülüyor? Sorularımıza yanıt arıyoruz." (DUVAR)