CHP'li Dinçer: 45 bin olan araç geçiş garantisini neden 90 bine çıkardınız?

CHP’li Talat Dinçer, Bakan Abdulkadir Uraloğlu’na Çeşmeli-Mersin-Erdemli-Taşucu Otoyolu projesinde başlangıçta 45 bin olan araç geçiş garantisinin 3 yıl sonra neden 90 bine çıkarıldığını sordu.

Fotoğraf: Arşiv
Google Haberlere Abone ol

DUVAR - CHP Mersin Milletvekili Talat Dinçer, Çeşmeli-Mersin-Erdemli-Taşucu Otoyolu projesiyle ilgili verdiği soru önergesinde 2021 yılında gerçekleştirilen ihale sürecine dikkat çekerek, “Bu proje, iktidarın yandaşlara para kazandırma sisteminin en çarpıcı örneğidir. İhaleye yalnızca bir şirket, Kolin İnşaat katılmış ve rekabet ortamı tamamen ortadan kaldırılmıştır. Tekelleşen bu ihale süreci halkın cebinden büyük paraların çıkmasına yol açmıştır” ifadelerini kullandı.

İhalede başlangıçta 45 bin araç geçiş garantisi verildiğini ancak bu sayının 3 yıl sonra 90 bine çıkarıldığını belirten Dinçer, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’ndan şu soruların yanıtlanmasını istedi

"1-Bakanlık tarafından yapılan Çeşmeli-Mersin-Erdemli-Taşucu Otoyolu ihalesine yalnızca Kolin İnşaat’ın katılması ve ihaleyi alması, bu tekelleşme sizce adil ve doğru mudur?
2- Başlangıçta 45 bin araç garantisiyle belirlenen projede, bu garanti 3 yıl sonra 90 bine çıkarılmıştır. Bu artışın gerekçesi nedir?
3- Otoyol geçiş ücretinin 0.05 centten 0.06 cent’e çıkarılması, sadece Kolin İnşaat’ın karını mı arttırmayı hedeflemektedir? Bakanlık olarak bu artışın halk üzerindeki oluşacak ekonomik yükü düşündünüz mü?
4- Devletin kaynakları halkın yararına mı, yoksa belirli şirketlerin çıkarları doğrultusunda mı harcanmaktadır?
5- Kolin İnşaat’a hiçbir iş yapmadan 600 milyon Euro ödendiği iddiaları doğru mudur? Bunu nasıl açıklarsınız?
6- Yol hala yapılmadı ve halk her gün mağdur oluyor. Bakanlık, tamamlanmayan projeye neden ödeme yaparak Kolin inşaatın kasasını dolduruyor? Bu kadar büyük bir ödeme yapılmasını açıklar mısınız?"

Etiketler talat dinçer chp