CHP'li Yankı Bağcıoğlu: 'KAAN prototip de olsa gelecek vaat eden bir platform'

CHP'li Yankı Bağcıoğlu, KAAN projesi ile ilgili, "Türkiye’ye modern savaş uçakları üreten ülkeler ligine taşıyan, şimdilik prototip de olsa gelecek vaat eden bir platform" değerlendirmesinde bulundu.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Cumhuriyet Halk Partisi Milli Savunma Bakanlığından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Yankı Bağcıoğlu, "Tüm zorluklara rağmen, neticede büyük bir başarıya imza atılarak ilk muharip uçağımız başarı ile ilk uçuşunu gerçekleştirmiştir. Bu başarıları sahiplenirken veya yapıcı eleştirilerde bulunurken parti holiganlığından kurtulmak gerekir. KAAN, Türkiye’ye modern savaş uçakları üreten ülkeler ligine taşıyan, şimdilik prototip de olsa gelecek vaat eden bir platformdur" dedi.

Yankı Bağcıoğlu, açıklamasında şu ifadeleri kullandı:

“Türkiye’nin ilk milli muharip uçağı olarak tasarlanan KAAN geçtiğimiz günlerde ilk test uçuşunu başarıyla gerçekleştirmiştir. Milli gemide olduğu gibi Türkiye’nin çok uzun süredir var olan milli uçak özleminin yönlendirdiği gayretlerin bu başarının ardında olduğunu söyleyebiliriz.

Bu noktada; 2002’den bugüne kadar sadece 30 muharip uçağın envantere alınabildiğini üzülerek belirtmem gerekiyor. Bu durum ateşten gömlek olan, kriz / çatışmaların çok kısa sürede genişleme ihtimali mevcut ve biz hariç diğer tüm devletlerin Hava Kuvvetlerine büyük yatırımlar yaptığı bölgemizde; KAAN Projesini milli güvenliğimize can suyu verecek hayati önemde bir proje haline getirmektedir. 

1993/1994 yıllarında dönemin siyasi otoritesinin onayı alınarak ilk harcı atılan MİLGEM Projesi dikkate alındığında; mevcut ismi ile KAAN projesi maalesef aynı sürat ile realize edilememiştir.

Milli muharip uçak projesine dair karar 2010 Aralık ayındaki Savunma Sanayi İcra Kurulu (SSİK) toplantısında alınmıştır. Buna istinaden 2013-14 döneminde kavramsal tasarım çalışmaları yürütülmüştür.

MİLGEM konsept çalışmaları 1990’larda başlamasına rağmen 2004’teki MİLGEM Ofisi’nin açılması bile esas alınırsa, iki proje arasında en az 10 yıllık gecikme mevcuttur. 2010 yılındaki SSİK kararı başlangıç kabul edilirse milli muharip uçağımız 14 yıl sonra ilk uçuşunu gerçekleştirmiştir.

 

'BAŞARILARI SAHİPLENİRKEN PARTİ HOLİGANLIĞINDAN KURTULMAK GEREKİR'

Tüm zorluklara rağmen, neticede büyük bir başarıya imza atılarak ilk muharip uçağımız başarı ile ilk uçuşunu gerçekleştirmiştir. Bu başarıları sahiplenirken veya yapıcı eleştirilerde bulunurken parti holiganlığından kurtulmak gerekir. KAAN, Türkiye’ye modern savaş uçakları üreten ülkeler ligine taşıyan, şimdilik prototip de olsa gelecek vaat eden bir platformdur.

Ayrıca; büyük atılım içerisindeki milli savunma sanayimizin geliştirme çalışmaları devam eden Kızılelma ve ANKA3 Milli İnsansız Uçak Sistemlerinin, KAAN ile müşterek harekatta kullanılmasına yönelik teknik ve taktik çalışmalar yapıldığı taktirde küresel seviyede bir hava gücü olma imkânı elde edebiliriz. Bu konuda; ABD Hava Kuvvetlerinin geliştirdiği F35 – Ghost Bat / Fury (İnsansız Savaş Uçağı) müşterek harekât konsepti bir örnek olabilir."