DEM Milletvekili Akın: Bakanlığın yeni öğretim programı sorunları derinleştirir

DEM Parti İzmir Milletvekili İbrahim Akın, Milli Eğitim Bakanlığı’nın “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin mevcut sorunları çözmek bir yana daha da derinleştirecek nitelikte olduğunun altını çizdi.

Google Haberlere Abone ol

İZMİR - Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) İzmir Milletvekili İbrahim Akın, Milli Eğitim Bakanlığı’nın okul öncesinden başlayarak ortaöğretim düzeyini kapsayan “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” adıyla kamuoyu ile paylaştığı yeni öğretim programına ilişkin değerlendirmede bulundu. MEB’in yeni öğretim programının, çağdaş ve bilimsel zeminden daha çok uzaklaşan, çocukları belli bir ideolojik yaklaşımla tek tipleştirmeyi hedefleyen, demokratik katılımcılıktan uzak bir yaklaşımla hazırlandığını belirten Akın, Programın mevcut sorunları çözmek bir yana daha da derinleştirecek nitelikte olduğunun altını çizdi.

'BÜYÜK BİR YANLIŞ'

Programı başlıklar halinde ele alan milletvekili Akın, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” adı verilen düzenlemenin, başta eğitim bilimciler ve akademi çevreleri olmak üzere toplumun tüm kesimleri tarafından kapsamlı ve çok yönlü bir değerlendirmeyi gerektirir nitelikte olduğunu vurguladı. Akın değerlendirmesinde, “Programın hazırlanış biçimi kadar uygulanışı da sorunludur. Pilot uygulamalar yapılmadan, programın olası aksaklıkları görülmeden, eğitimci profili hesaba katılmadan tüm ülkede tek seferde uygulanmaya başlaması büyük bir yanlışlıktır.

Milli Eğitim Bakanlığı, değerlendirme ve tartışma süresini uzatmalı, eğitim sendikaları başta olmak üzere, eğitimcilerin, öğrencilerin, velilerin ve akademi çevresinin görüşleri ile bir tartışma süreci başlatmalı, ülkenin çoğul kimlikli yapısına uygun, bilimsel gelişmelere saygılı, demokratik, laik bir yaklaşımla program değerlendirme sürecinin daha sağlıklı bir zeminde tartışılmasını sağlamalıdır” ifadelerini kullandı.

(HABER MERKEZİ)