DEM Parti'li Oduncu: Dört kişilik bir ailenin iletişim gideri 20 bin TL'ye ulaştı
DEM Parti Milletvekili Zeynep Oduncu, Bakan Uraloğlu'na, "GSM operatörlerinin uyguladığı yüksek fiyat politikaları ve ek ücretlerle ilgili bakanlığınızın denetim ve düzenlemeleri neler?" diye sordu.
DUVAR - DEM Parti Batman Milletvekili Zeynep Oduncu, artan mobil iletişim giderleri ve GSM operatörlerinin uyguladığı yüksek fiyat politikalarını Meclis gündemine taşıdı. Oduncu, mobil iletişim giderlerinin dar gelirli aileler açısından büyük bir sorun haline gelmesi nedeniyle bu konudaki sorunların detaylı şekilde incelemesi, tespitiyle birlikte çözüm yollarının bulunması için Meclis araştırması açılmasını talep etti.
Oduncu, ayrıca konuyla ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle de soru önergesi vererek, bakanlığın denetim ve düzenlemeleriyle ilgili bilgileri talep etti. Oduncu, "Ocak 2024'te dört kişilik bir ailenin yıllık ortalama haberleşme gideri 8. 934 TL iken, sonrasında nisan ve temmuz zamları ile bu gider yaklaşık 20 bin TL’ye ulaşmıştır. Bu artışların nedenleri hakkında bakanlığınızın yürüttüğü bir inceleme veya araştırma var mıdır?" diye sordu.
Oduncu, Bakan Uraloğlu’ndan şu soruları yanıtlamasını istedi:
"GSM operatörlerinin uyguladığı yüksek fiyat politikaları ve ek ücretler ile ilgili bakanlığınızın denetim ve düzenlemeleri nelerdir? Bu fiyat politikalarının dar gelirli vatandaşlar üzerindeki etkileri hakkında ne tür veriler bulunmaktadır?
Ocak 2024'te dört kişilik bir ailenin yıllık ortalama haberleşme gideri 8. 934 TL iken, sonrasında nisan ve temmuz zamları ile bu gider yaklaşık 20 bin TL’ye ulaşmıştır. Bu artışların nedenleri hakkında bakanlığınızın yürüttüğü bir inceleme veya araştırma var mıdır?
Bakanlığınızın kullanıcı ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacak tarife paketleri sunulması için herhangi bir düzenleme veya teşvikte bulunmaya dönük çalışmaları var mıdır?
Mobil internet paketlerinin hızlı tükenmesi nedeniyle kullanıcıların ek paketler almak zorunda kalmaları, faturaların daha da yükselmesine neden olmaktadır. Bu durumu denetlemek ve kullanıcıların daha uygun fiyatlarla internet kullanabilmelerini sağlamak için hangi önlemler alınmaktadır?
Faturalarını ödeyemeyen kullanıcıların hatlarının kapatılması sonrası açma-kapama bedelleri adı altında yüksek meblağların faturalara yansıtılması durumu hakkında bakanlığınızın değerlendirmeleri nelerdir? Bu bedellerin yüksekliği ile ilgili olarak bir düzenleme yapılması düşünülmekte midir?
Mobil iletişim giderlerinin artışı, birçok ailenin bütçesini zorlamaktadır. Bakanlığınız bu sorunun çözümü için ne tür adımlar atmayı planlamaktadır?
Mobil iletişim hizmetlerinin geniş kesimler tarafından erişilebilir olmasını sağlamak amacıyla bakanlığınızın yürütmeyi planladığı projeler veya stratejiler nelerdir?
Mobil iletişim giderlerinin artışı karşısında kullanıcıların korunması için bakanlığınız tarafından atılacak adımlar nelerdir? Bu konuda yapılması planlanan herhangi bir düzenleme veya yeni bir politika var mıdır?
GSM operatörlerinin yüksek fiyat politikaları ve ek ücretler konusunda haksız kazanç sağladıkları iddiaları hakkında bakanlığınızın bir inceleme yapması veya adil rekabeti sağlamak amacıyla düzenlemeler getirilmesi düşünülmekte midir?"