‘Dijitalleşen Dünyada Eğitim’ paneli yapıldı

Okul Destek Derneği (ODD) tarafından ‘Dijitalleşen Dünyada Eğitim’ paneli İş Mekan’da gerçekleşti.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Eğitimde fırsat eşitliği sağlamak ve çocukların gelişimine uzaktan eğitimle katkı sunmak amacıyla 2020 yılından bu yana faaliyet gösteren Okul Destek Derneği (ODD) tarafından ‘Dijitalleşen Dünyada Eğitim’ paneli İş Mekan’da gerçekleşti. ODD kurucusu Orkun Oğuz, “Öğrencilerimizin temel bilimler ve mühendislik alanına yönelip geleceğin bilim ve teknoloji merkezli mesleklerini seçmelerindeki engelleri kaldırmayı amaçlıyoruz.” dedi.

Khan Academy Türkiye Direktörü Alp Köksal moderatörlüğünde İş Mekan’da gerçekleştirilen ‘Dijital Dünyada Eğitim’ panelinde Yetkin Gençler Eğitim Kooperatifi Kurucusu Prof. Dr. Erhan Erkut, Okul Destek Derneği Başkanı Orkun Oğuz ve Eğitim ve Kariyer Danışmanı Nur Erdem Özeren’in katılımıyla eğitimde dijitalleşmenin yarattığı fırsatlar ve geleneksel eğitimle dijital eğitim arasındaki eksiklikleri kapatmaya yönelik çalışmalar değerlendirildi.

Etkinlikte konuşan Okul Destek Derneği Kurucusu Orkun Oğuz, yapılan son araştırmalara göre, Türkiye'nin yaşlanan nüfusuyla dünya ortalamasına yaklaştığını ve 2038'den itibaren yaşlı ülkeler kategorisinde yer alacağını söylerken bu demografik değişimin Türkiye’nin değerlendirmesi gereken bir fırsat olduğunu ifade etti.

Oğuz, şöyle devam etti:

“OECD rakamlarını eğitimimizin kalitesini artırdığımız taktirde yıllık bir buçuk ila iki puan büyüme hızımızı artırabileceğimizi gösteriyor. Hatta tüm OECD ülkeleri arasında Türkiye, milli gelirini eğitimini kalitesini iyileştirerek en fazla artıracak üç ülke arasında yer alıyor. Okul Destek Derneği olarak her sene 5000’e yakın öğrencimize bir öğretim yılı boyunca matematik fen İngilizce ve Türkçe derslerinde dijitalde doğmuş bir dernek olarak destek oluyoruz. 800’den fazla gönüllümüz aracılığıyla, dijital teknolojileri kullanarak oyunlaştırılmış içeriklerimizle küçük sınıflarda farklı coğrafyalardan gelen devlet okulundaki öğrencilerimizin aldıkları eğitimin kalitesini artırmayı amaçlıyoruz. Bu şekilde bir yandan ülkemizin eğitim yoluyla kalkınmasına destek olurken bir yandan da öğrencilerimizin temel bilimler ve mühendislik alanına yönelip geleceğin bilim ve teknoloji merkezli mesleklerini seçmelerinde önlerindeki engelleri kaldırmayı amaçlıyoruz.”