Disney Plus yerli içerik alımına başlıyor

Yönetimindeki global değişim nedeniyle yerli içerik alımını geçici bir süre durduran Disney Plus, yeniden dönüyor. 

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Disney CEO’su Bob Iger, geçen mayıs ayında Disney Plus'ın kâra geçtiğini açıkladı. Bu açıklamanın ardından Türkiye ve diğer ülkelerde yeniden yerli içeriklerin alınacağı iddiası gündeme geldi.

Gazeteci Birsen Altuntaş'ın haberine göre, Disney Türkiye yöneticileri Cenk Soner, Mehmet İçağasıoğlu, Türkan Yurdam, Gülçin Çelik ve Naz Yiğit yeniden Türkiye'nin önde gelen dizi ve film yapımcılarıyla bir araya gelmeye başladı. 

Henüz net bir tarih gündeme gelmese de 2025 itibariyle Disney Plus Türkiye yeniden yatırımlara başlayacak. Kulislerden sızan bilgilere göre, reklamlı model ve reklam işbirlikleri sayesinde finansal getiri sağlanacak ve bu şekilde yerli prodüksiyonların da önü açılmış olacak. İçerik ekibi tarafında Türkan Yurdam, Gülçin Çelik ve Naz Yiğit’in görev alacak.

YÖNETİM CENK SONER VE MEHMET İÇAĞASIOĞLU'NDA OLACAK

Yönetim, uzun yıllardır beraber çalışan iki yol arkadaşı Disney Genel Müdürü Cenk Soner ve Genel Müdür Yardımcısı Mehmet İçağasıoğlu’nda olacak.

Yürütülecek strateji kapsamında kaliteli içeriğe önem vereceği öğrenilen platform, en iyi performans gösterilen kurgu drama, komedi, romantik komedi gibi reklam modelini destekleyecek, etki yaratacak dizi ve film alımına özen gösterecek.

Ne olmuştu?

Dijital yayın platformu Disney Plus, 14 Haziran 2022’de Türkiye dizi ve film pazarına girmişti. Platform, birçok dizi ile "Recep İvedik 7", "Bursa Bülbülü", "Yılbaşı Gecesi" ve "Özür Dilerim" gibi filmleri yayınlayarak kısa zamanda ciddi bir üye sayısına ulaşmıştı.

Platformun yönetim kadrosundaki yaşanan değişiklik nedeniyle dünya çapında alınan finansal kararlar sonrası, 5 binin üzerindeki yerli içerik karlılık kapsamında platformdan kaldırılmış ve bu ülkelerde yerli içerik alımının da durdurulmasıyla 3,5 milyar dolar zarar da durdurulmuştu.

Yerli içeriklerin kaldırılmasının Türkiye’ye has bir karar olmadığı, finansal hedeflerin tutması üzerine geliştirilen ve global olarak uygulanan yeni bir içerik stratejisi olduğu açıklanmıştı.

(KÜLTÜR SANAT SERVİSİ)