Facebook'ta nefret söylemine karşı reklam boykotu

Facebook CEO'su Mark Zuckerberg'in nefret söylemi ve ırkçılık karşısında sessiz kalması tepki toplamaya devam ediyor. Sivil toplum kuruluşları tarafından başlatılan 'Stop Hate for Profit' isimli kampanya kapsamında The North Face ve Mozilla da dahil olmak üzere birçok şirket, Facebook'ta ücretli reklam yayınlamayacaklarını duyurdu.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Facebook'un nefret söylemine ilişkin paylaşımlara karşı adım atmayı reddetmesi üzerine birçok şirket, reklamlarını platformda yayınlamamaya karar verdi. The North Face, REI ve Patangonia gibi firmalar, 'Stop Hate for Profit (Kâr amaçlı Nefrete Son Verin)' isimli kampanyaya katılarak Facebook'ta ücretli reklam yayımlamayacaklarını duyurdu. Web tarayıcısı Mozilla'dan yetkililer de kampanyaya destek vereceklerini açıkladı.

'IRKÇILIĞA KARŞI KATI POLİTİKALAR BENİMSENSİN'

'Stop Hate for Profit' isimli kampanya, İftira ve İnkârla Mücadele Birliği (ADL), Siyahların Gelişmesi İçin Ulusal Birlik (NAACP) ve Color of Change öncülüğünde başlatıldı. Kampanya kapsamında reklam verenlerden, temmuz ayında tüm reklam harcamalarını durdurarak Facebook'a ırkçı ve nefret söylemi dolu içeriklere karşı katı politikalar benimsenmesi için baskı yapılması talep ediliyor.

Kampanyada, platformun yıllık reklam geliri getirinin 70 milyar dolar olduğu ve bu reklamların beyaz üstünlükçü liderlerin mesajlarını güçlendirdiği belirtiliyor. Facebook'un, ABD'de faşist eğilimli ve ırkçı Breitbart News isimli haber ağını da 'güvenilir bir haber kaynağı' olarak gösterdiğine dikkat çekiliyor.

'NEFRET DOLU İÇERİĞİN DOLAŞIMI DURDURULSUN'

The North Face'den yetkililer, önümüzdeki 30 gün boyunca Facebook ve Instagram'da ücretli reklam yayımlamayacaklarını duyurdu. Açıklamada, 'ırkçı, şiddet veya nefret dolu içeriğin ve yanlış bilginin Facebook platformunda dolaşmasını durdurmak adına daha katı politikaların uygulanmasını desteklemek için' ücretli reklamların askıya alındığı belirtildi.

ZUCKERBERG TEPKİSİZ KALDI

Facebook, son dönemde rakibi Twitter'ın ABD Başkanı Donald Trump'ın nefret söylemi içeren ve kışkırtıcı ifadelerine uyarı eklemeye başlamasıyla artan baskı ile karşı karşıya kaldı. Facebook'un CEO'su Mark Zuckerberg, çağrılara rağmen bu olaydan sonra yaptığı açıklamada sosyal medya platformlarının yargıç gibi davranmaması gerektiği görüşünü paylaşmış, “İnsanların, hükümetin ne zaman güç kullanacağını bilmesi gerekiyor” demekle yetinmişti. (DIŞ HABERLER)