E-Devlet’ten kira dönemi başladı: Adım adım yapılacak işlemler
Ev sahipleri e-Devlet üzerinden sözleşme hazırlayacak, kiracı da aynı yerde onaylayacak. Peki adım adım hangi işlemler yapılacak?
DUVAR - Kira sözleşmelerinin e-Devlet üzerinden hazırlanmasına ilişkin uygulama başladı. Uygulamadan ilk aşamada, 18 yaş üzerinde olan e-Devlet kullanıcıları faydalanabiliyor.Hizmetin ilk kısmında taşınmaz sahibi gerçek kişiler tarafından e-Devlet'te "Kira Sözleşmesi İşlemleri" üzerinden hazırlanan sözleşme, kiracı tarafından yine e-Devlet üzerinden onaylanacak.
Sabah Gazetesi'nde yer alan habere göre 10 hissedara kadar sahipliği olan taşınmazlar da bu hizmetten kiraya verilebiliyor. Hizmet üzerinden oluşturulan kira sözleşmeleri için zaman damgalı "barkodlu belge" oluşturularak, e-Devlet üzerinden belge doğrulama işlemi yapılabiliyor. Hizmetin ikinci aşaması ise yıl sonunda kullanıma sunulacak. Düzenlemenin devamında emlak danışmanları ve yetki verilen kişiler, sözleşme hazırlama ve tarafların (taşınmaz sahibi ve kiracı) onayına sunma rolü ile sürece dahil olacak.
Sözleşmelerin e-Devlet üzerinden düzenlenmesine ilişkin çalışma, vatandaşların bu yöndeki uyuşmazlıkların çözülmesine ilişkin talepleri üzerine başlatılmıştı. Söz konusu hizmetle tüketicilerin kurumlara kira sözleşmelerini iletme yükünden kurtarılması amaçlanıyor. Ayrıca sözleşmeler aracılığıyla Türkiye Gayrimenkul Değer Haritası'nın oluşturulması için de veri temin edilmesi planlanıyor.
FAYDALARI NELER?
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, bu hizmetin tüm kesimler için fayda sağlayacağını, sözleşmelerin hızlı, kolay ve güvenilir şekilde yapabileceğini belirtmişti. Şimşek, "Vatandaşlarımız, e-Devlet Kapısı'yla kira sözleşmelerini mekândan bağımsız, zaman ve belge maliyeti olmadan hızlı, kolay ve güvenilir şekilde yapabilecek. Vatandaşlarımız kurumlara kira sözleşmelerini iletme yükünden de kurtaracak. Bürokrasi daha da azalacak" açıklamasında bulundu.