E-ticarette yapay zekanın 7 büyük faydası
Yapay zeka, e-ticarette kişiselleştirme, stok yönetimi ve güvenlik gibi alanlarda devrim yaratarak verimliliği ve müşteri memnuniyetini artırıyor.
DUVAR - E-ticarette yapay zekanın (YZ) faydaları, teknolojinin gelişimiyle birlikte hızla artıyor. Yapay zeka, tüketici davranışlarını analiz etmekten, stok yönetimine kadar birçok alanda e-ticaretin verimliliğini gelişiyor.
İşte e-ticarette yapay zekanın 7 büyük faydası…
1. KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ALIŞVERİŞ DENEYİMİ
Yeniçağ gazetesinde yer alan habere göre, yapay zeka, kullanıcıların geçmiş davranışlarına dayalı olarak kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunar. Harvard Business Review tarafından yapılan bir araştırma, kişiselleştirilmiş önerilerin satışları yüzde 10-15 oranında artırabileceğini ortaya koyuyor. Uzmanlar, bu tür önerilerin müşteri sadakatini artırdığını ve alışveriş deneyimini daha keyifli hale getirdiğini savunuyor.
2. VERİ ANALİTİĞİ VE TAHMİNLEME
YZ, devasa veri kümelerini analiz ederek gelecek talepleri tahmin ediyor. McKinsey & Company'nin raporuna göre, veri analitiğine dayalı tahminleme, stok yönetiminde yüzde 30’a varan verimlilik artışı sağlıyor. YZ'nin bu yetenekleri, stok maliyetlerini azaltmakta ve müşterilerin aradığı ürünleri her zaman mevcut kılıyor.
3. MÜŞTERİ HİZMETLERİNDE OTOMASYON
Chatbotlar ve sesli asistanlar gibi YZ tabanlı müşteri hizmeti araçları, 7/24 müşteri desteği sağlayarak şirketlerin müşteri memnuniyetini artırmasına yardımcı oluyor. Gartner’ın araştırmalarına göre, YZ destekli chatbotların 2025 yılına kadar tüm müşteri etkileşimlerinin yüzde 80’inden fazlasını yönetmesi beklenmektedir. Bu da işletmelere büyük bir maliyet avantajı sağlıyor.