Eğitim Sen: Bursa’daki okullarda vaka sayısı üç katına çıktı
Bursa'da korona virüse yakalanan öğrenci sayısı 378 olurken 145 derslik de karantinaya alındı. Eğitim Sen, geçen haftaya göre okullarda görülen vaka sayısının üç kat arttığını açıkladı.
BURSA - Yüz yüze eğitimin tekrar başlamasıyla birlikte Bursa Eğitim Sen Şubesi okullarda tespit ettiği korona virüs vakalarını belirli periyotlar halinde yayınlamaya başladı. Eğitim Sen yaptığı açıklamada “Geçen haftaya göre bu hafta okullarda görülen vaka sayısı üç artmış durumda” diyerek durumdan velilerin de tedirgin olduğunu vurguladı.
‘DERS SÜRELERİ UZUN’
Okulların açılmasının ardından üç hafta geçti. Eğitimciler, artan korona virüsüne karşı uyarılarını yineleyerek, teneffüs aralarının daha uzun, ders saatlerinin ise 10 dakika daha erken bitirilmesini savunuyor. Yalnızca dört gün içinde Bursa'da 117 okulda, 68 öğretmen ile 378 öğrencide korona virüsü tespit edildi, 145 sınıf ise karantinaya alındı. Eğitim Sen Bursa Şubesi Yürütme Kurulu Üyesi Mehmet Gül, "Geçen haftaya göre bu hafta okullarda görülen vaka sayısı üç artmış durumda. Bu durumdan veliler de tedirgin olmaya başladı" dedi. Vaka sayılarındaki artışın sorumlusu olarak bakanlığı işaret eden Gül, okullarda bir an önce yeterli önlemlerin alınmasını istedi. 40 kişilik sınıflarda, 40’ar dakikalık süreyle maskeli şekilde ders anlatmanın nefes alamamak gibi bir şey olduğunu sözlerine ekleyen Gül, ders sürelerinin çok uzun olduğunu, en azından pandemi bitene kadar ders süresinin 30 dakika, teneffüslerin ise 10’ar dakika olmasını belirtti.
‘HAVALANDIRMA SORUNU ÇÖZÜLMELİ’
Gül sendika olarak taleplerini şöyle sıraladı: "Sınıf mevcutları azaltılmalı, sınıflarda fiziki mesafe ayarlanmalıdır. 30 dakika ders, 10 dakika teneffüs olmalıdır. Okul öncesi öğretmen arkadaşlarımızın ders saatleri azaltılır teneffüs saatleri düzenlenmelidir. Havalandırma sorunu çözülmeli, Servisler denetlenmelidir. Okullarda giriş çıkışlar kontrol edilmelidir. Müfredat sadeleştirilmelidir. Okulların ödenekleri ve yardımcı personel sayıları arttırılmalıdır. Yeni öğretmen alımları yapılarak, kalabalık okullarda ikili eğitime geçilmelidir. İmam hatip okullarının kontenjanı boştur. Bu okullar akademik okullara dönüştürülmelidir." (DUVAR)