Eğitim Sen: Tüm eğitim bileşenlerini tedbirlerin tamamlanması için hak aramaya çağırıyoruz

Eğitim Sen İzmir Şubeleri, yeni eğitim öğretim yılının salgın başta olmak üzere birçok sorunun gölgesinde başladığını belirtti.

Google Haberlere Abone ol

İZMİR - Eğitim Sen İzmir Şubeleri, yeni eğitim öğretim yılı başlarken yaşanan eksiklikler ve sorunlara ilişkin basın açıklaması düzenledi.

Alsancak Türkan Saylan Kültür Merkezi önünde düzenlenen açıklamada, “Tam zamanlı, kesintisiz, yüz yüze eğitim için ek bütçe ayrılsın; eğitim emekçilerinin tamamı aşılansın, ek öğretmen ve ek destek personeli ataması yapılsın, ek derslik üretilsin” yazılı pankart taşınarak sık sık “Kamusal eğitim yüz yüze eğitim” ve “Önlemler alınsın okullar açık kalsın” sloganları atıldı.

Eğitim emekçileri adına açıklama yapan Eğitim Sen 5 Nolu Şube Başkanı Özcan Çetin, yeni eğitim öğretim yılının salgınla ilgili kaygılar, aşı ve test tartışmaları, LGS sonrası istediği okul türüne yerleşemeyenler, kalabalık sınıflar, öğretmen açıkları, özel-devlet arasındaki uygulama farkları ve benzeri bir dolu sorunun gölgesinde 6 Eylül’de başladığını söyledi.

'CİDDİ VE KAPSAYICI TEDBİRLER ALINMALI'

Yüz yüze eğitim kararının öğrencilerin ve eğitim emekçilerinin sağlık ve güvenliğini riske atmadan uygulanabilmesi için ciddi ve kapsayıcı tedbirlerin alınması gerektiğini vurgulayan Çetin, şunları söyledi:

“Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer ‘Okullarda gerekli önlemleri aldık’ açıklamasını yapsa da Türkiye çapında okulların önemli bir bölümünün salgın koşullarına uygun hale getirilmediği, gerekli altyapı hazırlıklarının yapılmadığı bilinmektedir. Derslik sayıları yetersiz olduğu için sınıf mevcutları artmakta, ek derslik ihtiyacı karşılanmadığı için derslik sorunu devam etmektedir. MEB ise okulların yüz yüze eğitime hazır olmasından 'maske, mesafe ve hijyen' kurallarına uymayı anlamaktadır.”

'TEPEDEN İNME KARARLAR YERİNE KAYGILARI GİDERECEK POLİTİKALAR OLUŞTURULMALI'

İzmir’de depreme dayanıklılık testini geçemeyen 50 okul ile 30 Ekim depreminden sonra boşaltılan 33 olmak üzere toplam 83 okulun boşaltılarak başka okullara taşındığını belirten Özcan Çetin, bu durumun okulların ikili eğitime geçmesine neden olduğunu ve ikili eğitimde temizlik yapılabilmesi için yeterli süre ve destek personelinin olmamasının salgında risk oluşturduğunu söyledi.

İktidarın ve özellikle de Sağlık Bakanlığı’nın bilimsel verilere dayanmayan, birbiriyle çelişen açıklamaları ve uygulamaları ile salgın yönetiminin şeffaf yürütülmemesi gibi sorunların çok sayıda eğitim emekçisinin aşı ve yan etkilerine dair çeşitli kaygılar taşımasına neden olduğunu söyleyen Çetin, "Sağlıklı ve güvenli bir şekilde tam zamanlı yüz yüze eğitim için tüm eğitim bileşenlerinin aşı olması, her şeyden önce toplumsal bir sorumluluktur. Bu konuda tepeden inme kararlar yerine kaygıları giderecek, bilimi rehber edinen ve konunun özneleriyle birlikte politika oluşturulması gerekmektedir" dedi.

OKULLAR EĞİTİME NE KADAR HAZIR?

Özcan Çetin, Eğitim Sen olarak İzmir'deki okulların yüz yüze eğitime ne kadar hazır olduğuna ilişkin tespitlerini ise şu şekilde sıraladı:

- MEB bugüne kadar seyreltilmiş sınıf uygulamasına ilişkin olarak nasıl bir hazırlık içinde olduğunu, kaç yeni derslik yaptığını açıklamamıştır. Sınıfların havalandırılması için kış aylarını da dikkate alan bir pencere sisteminin tüm sınıflarda hayata geçirilip geçirilmediğine dair bir açıklama da söz konusu değildir.

- Okullarımızın büyük bir çoğunluğunu oluşturan kalabalık okullarda, öğrenci ve öğretmen tuvaletlerinde gerekli genişletmenin ve lavabo sayılarının arttırılıp arttırılmadığının bilgisi mevcut değildir. Öğretmen odalarının en azından ikiye çıkarılması yönünde bir hazırlık da yoktur. MEB okullara kaynak göndermeli ve ivedilikle bu düzenlemeler yapılmalıdır.

- Maske, sabun ve diğer hijyen malzemeleri konusunda okullarımızda ne düzeyde bir hazırlık yapıldığı, bu malzemelerin temininin birçok konuda olduğu gibi yine velilerimizin sırtına mı yükleneceği konusu muğlak durumdadır.

- Yıllardır kadrolu yardımcı personel alımı yapılmamakta ve ihtiyaçlar İŞKUR üzerinden geçici görevlendirmelerle geçiştirilmektedir. 6 Eylül’de tüm okullarda temizlik görevlisi yardımcı personel arkadaşlarımızı görmek istiyoruz.

- Seyreltilmiş sınıf uygulaması tam anlamıyla hayata geçirildiğinde öğretmen ihtiyacı ciddi düzeyde artacaktır. Zaman zaman temaslı veya hasta olabilecek öğretmenlerimizi de düşündüğümüzde öğretmen ihtiyacının giderilmesi için, bir an önce ve en az 100 bin öğretmen atamasının yapılması önemlidir.

- Salgına karşı alınan önlemlerin ve ayrılan kaynağın şeffaf bir şekilde MEB tarafından açıklanması gerekmektedir. Okul terkleri, öğrenme kayıpları, dezavantajlı grupların kayıplarının telafisi için müfredat dahil olmak üzere salgının eğitime etkileri tüm boyutlarıyla değerlendirilmeli ve bu kayıpların giderilmesi için MEB’in acilen gerekli adımları atması gerekmektedir.

- Pandemi koşullarında 40 dakikalık ders sürelerinin azaltılması için eğitim emekçilerinin de görüşleri alınarak gerekli düzenlemeler yapılmalıdır.

- Okul öncesi öğretmenleri günde 6 ders ve 300 dakika blok ders yapmakta ve bu öğretmenlerin teneffüs hakkı bulunmamaktadır. 50 dakika olan ders sürelerinin azaltılması ve okul öncesi eğitim emekçilerinin de görüşleri alınarak teneffüs haklarının düzenlenmesi, pandemi koşulları dikkate alındığında aciliyet kazanmaktadır.

- İmam hatip okullarının çoğunda kontenjanlar boştur. Öğrenci sayısı az olan imam hatip okulları kalabalık sınıf mevcutlarının seyreltilmesi için yeniden düzenlenmeli, ihtiyaç fazlası imam hatipler akademik okullara dönüştürülmelidir.

'TÜM SORUMLULUK İKTİDARIN OMUZLARINDADIR'

Tüm eğitim bileşenlerinin yüz yüze eğitimin devam edebilmesi için üzerine düşeni yapmaya çağıran Özcan, son olarak şunları söyledi:

“Okullarımızı amasız fakatsız açabilmek ve açık tutabilmek ivedi bir ihtiyaçtır. Okullarımızın kapalı kalmasının yarattığı toplumsal zararlar düşünüldüğünde bu konuda bütün sorumluluk MEB’in ve iktidarın omuzlarındadır. Tüm eğitim bileşenlerini, tam zamanlı yüz yüze eğitimin devam edebilmesi için gerekli duyarlılığı sağlamaya ve tedbirlerin tamamlanması için hak aramaya çağırıyoruz." (DUVAR)