Alman kozmetikçi Douglas Türkiye pazarından çıkıyor

Türkiye pazarından çıkma kararına Alman kozmetik şirketi Douglas da eklendi. Avrupa'nın pazar lideri Douglas, Türkiye'den pazar payını artıramadığı için çekilme kararı aldı.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Gıdada Tesco, hazırgiyimde C&A’den sonra kozmetikte de bir marka Türkiye’den ayrılıyor. Ülkedeki ilk mağazasını 2006’da açan Avrupa’nın pazar lideri Alman Douglas, Türkiye’deki payını artıramadığı için çıkış kararı aldı.

Habertürk gazetesinden Menekşe Ataselim’in haberine göre, 2.6 milyar euroluk cirosuyla Avrupa’nın pazar lideri olan markanın 19 ülkede bin 700 mağazası bulunuyor. Douglas, Türkiye’de pazar lideri Tekin Acar’ı satın alarak büyümek istemişti. Bu görüşmelerin olumsuz sonuçlanması, artan rekabet, perakende sektöründe yükselen maliyetler, son dönemde yaşanan olaylar ile darbe girişimi sonucu tüketimin zayıflaması markanın kararında etkili oldu.

YIL SONUNA KADAR GİDECEK

Douglas Hollanda, Litvanya, Latvia, Çek Cumhuriyeti ve Türkiye’den Sorumlu Bölge Müdürü Willem Duthler da şu açıklamayı yaptı: “Douglas’ın stratejik vizyonu parfümeri ve güzellik pazarında Avrupa’nın lider çok kanallı perakende zinciri olmak. Mevcut olduğumuz tüm pazarlarda, pazarın 1 veya 2 numarası iken, Türkiye’de çok küçük bir pazar payına sahibiz. Değerlendirmeler sonucunda, çok daha büyük bir yatırım yapmadan Türkiye’de hızlı bir değişim beklemiyoruz. Bu sebeple Türkiye pazarından çıkma kararı aldık ve farklı çıkış planlarını değerlendiriyoruz.”

8 kentte 11 mağazası ve 79 çalışanı olan marka yıl sonuna kadar tüm operasyonunu sonlandırmış olacak. 1821’de parfüm ve sabun üreticisi olarak sektöre giren Douglas, 1910’da mağazacılığa başlamış ve markayı Kreke Ailesi almıştı. Aile hisselerinin bir kısmını yatırım fonu Advent’e satmış, Advent ise payını 2015’te CVC Capital Partners’a devretmişti.

BİRER BİRER PAZARDAN ÇIKIYORLAR

Türkiye’de son dönemde yaşanan sosyal ve ekonomik değişiklikler ile yerli markaların pazardaki gücü, perakende sektöründe yabancı markaları zorlayabiliyor. Son dönemde Tesco ve C&A gibi iki markanın daha veda ettiği Türkiye pazarında tutunamayan bazı küresel şirketler şöyle sıralanıyor:

* Best Buy

* Virgin

* Megastore

* Printemps

* River Island

* Motivi

* Promod

* Uterque

* Kenneth Cole

* Habitat

* La Senza

* Tesco

* C&A

* Industrie Denim