Abercrombie & Fitch'i alan yok

Gençlik koleksiyonlarıyla bilinen Amerikalı giyim markası Abercrombie & Fitch, 2014'ten beri düşen satışlar ve zararların ardından markayı satışa çıkardı. Müstehcen reklam kampanyalarıyla eleştirilen şirkete alıcı çıkmadı.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR- Giyim markası Abercrombie & Fitch, kendini satışa çıkarmasının ardından potansiyel alıcılarla anlaşamayınca geri çekildi. Amerikalı üreticinin hisseleri bu gelişme sonrasında yüzde 21 oranında değer kaybetti. Şirketin 2007 yılında zirve yapan hisse değeriyle karşılaştırıldığında kayıp yüzde 90 olarak göze çarpıyor.

Habertürk'ün haberine göre, Abercrombie & Fitch cephesindeki bu gelişmenin ardından bazı önemli giyim markalarının da hisselerinde önemli düşüşler gerçekleşti. GAP, American Eagle Outfitters ve Express yüzde 4 oranında değer kaybetti.

ALICILAR İLE GÖRÜŞMELER SONUÇSUZ KALDI

650 milyon dolar piyasa değeri olan Abercrombie yetkilileri, mayıs ayında potansiyel birkaç alıcı ile görüşme hâlinde olduklarını belirtmişti.

Sycamore Partners ismindeki özel sermaye şirketiyle uzun görüşmelerin ardından Sycamore istenen bedeli fazla bularak talepleri karşılayamayacağını belirtmiş ve görüşmeler sonuçsuz kalmıştı. Sycamore, geçtiğimiz günlerde ABD'li kırtasiye ve büro malzemeleri sektörünün devlerinden Staples'ı 6.9 milyar dolara satın almıştı.

Cerberus ile birlikte Abercrombie'yi satın almaya çalışan sektörün bir diğer tanıdık oyuncusu American Eagle de aynı şekilde Abercrombie ile anlaşmaya varamadı.

GİYİM MARKALARI ZOR DURUMDA

Abercrombie cephesinde yaşanan bu gelişme giyim sektöründeki gidişatın da sorgulanmasına neden oluyor. Benzer şekilde pek çok üretici, internet üzerinden gelişen hızlı tüketim moda zincirlerinin artışı, fiyatlardaki artış ve Zara gibi Avrupalı devlerin agresif stratejileriyle zor durumda.

Aeropostale Inc, Wet Seal, BCBG Max Azria son iki yılda iflas bayrağı çekenler arasında dikkati çekiyor. 1990'lı yıllarda, özellikle reklamlarıyla adından daha sık bahsettiren ve yeni jenerasyonun ilgi odağı olmayı başaran Abercrombie, hedef kitlesindeki tüketici sınıfının markalara olan eğiliminiN azalması ve bağımsız, butik kıyafetlere yönelmesiyle yeniden düşüşe geçmişti.

Abercrombie 2014 yılından bu yana duruma ayak uydurmak için logosunu ürünlerden çıkarsa da beklediği etkiyi yaratamadı.

MÜSTEHCEN REKLAMLAR ELEŞTİRİLDİ

Dönemin CEO'su Mike Jeffries'in sadece iyi görünümlü insanların şirkete ait ürünleri giymesini istediklerini belirtmesi de polemiklere yol açmıştı. Amerikalı bir bölüm aile, pazarlama stratejisindeki seks unsurlarının fazlaca öne çıkarılmasından dolayı firmayla ilgili rahatsızlıklarını belirtmiş ve gerek firma kataloglarında gerekse de mağazalardaki yaşı küçük mankenlerin açık, teşhire vardığını iddia ettikleri giyim tarzlarını eleştirmişti.

Mayıs ayında yine zarar açıklayan Abercrombie & Fitch firması için analistler gidişatın süreceğini belirtiyor ve gelecek çeyrekte de zararın artmasını bekliyor. Pazarlama direktörlüğü görevinden CEO koltuğuna geçen Fran Horowitz de attığı çeşitli adımlara rağmen mali göstergeleri somut bir şekilde yukarı çekebilmiş durumda görünmüyor.

Horowitz, satışın suya düşmesinin ardından yaptığı açıkmada, 14-18 yaş grubu arasına hitap eden ve büyüme açısından parlak bir trende sahip olan Hollister markasına odaklanacaklarını açıkladı. 2014 yılından itibaren düşen satışlar karşısında performansı artırmak için farklı stratejiler düşünüldüğü de şirketin açıklamaları arasında.