Yunan 'Hummer' Türkiye'ye gelmekten vazgeçti!
Yunanistanlı iş adamı Thanasis Lazanas'ın Hummer'ın yeni modelini Türkiye'de üretmek istediği ancak 'Almanya'nın telkinleri yüzünden' vazgeçtiği ortaya çıktı.
DUVAR - ABD'nin ünlü markalarından Hummer'ın Yunanistan'da üretilmesi planlanan elektrikli modelinin aslında Türkiye'de üretilmesinin düşünüldüğünü ama 'Almanya'nın telkinleriyle' vazgeçildiği iddia edildi. Dünya gazetesi köşe yazarı Kerim Ülker Yunanistan'da faaliyet gösteren Kathimerini gazetesinin haberine göre iş adamı Thanasis Lazanas, elektrikli mini Hummer'ın üretimini Türkiye'de yapmak istemiş ama Almanya'nın kendisine "Türkiye'nin riskli bir ülke olduğunu söylemesiyle" vazgeçmiş. Kerim Ülker'in "Yunan işadamı, elektrikli Hummer yatırımından son anda vazgeçmiş" başlıklı yazısının konuyla ilgili kısmı şu şekilde devam ediyor:
Dünyanın en farklı araçlarından biri olarak gösteriliyor Hummer. ABD’de gücü temsil eden işte bu araçların en fazla kullanıldığı alan ise ordu. ABD Ordusu’nun vazgeçilmez araçlarından biri olan Hummer’ın şimdilerde en gözde aracı ise elektrikli ve mini olanı.
Golf aracını andıran bu mini Hummer’ların Yunanistan’da üretilmesi planlanıyor. Yunanistan’ın en saygın yayınlarından Kathimerini gazetesinin haberine göre, işadamı Thanasis Lazanas, 100 milyon euroluk yatırımla mini ve elektrikli Hummer tesisi kuracak. Lazanas’ın sahibi olduğu ve Facebook, Spotify gibi teknoloji devlerine yatırım yapan Arclif’in bu yatırımı hayata geçireceğini yazan Kathimerini’de ilginç bir ayrıntı dikkat çekiciydi.
‘TÜRKİYE'DE ÜRETİM İÇİN HÜKÜMETLE GÖRÜŞTÜM’
Lazanas, aslında bu yatırımı yani elektrikli mini Hummer projesini Türkiye’de yapmak istemiş. Yunan iş adamı, 2014’te Hummer’ın sahibi General Motors ile 2014 yılında anlaşmaya vardığını, orijinal adı MEV Hummer HX olan aracı Çin’de üretmeye başladığını ifade etmiş. Yunan işadamı, fiyatı 19 bin euro olan bu aracı Türkiye’de üretmek için Türk hükümeti ile görüştüğünü ifade ederek, “Ancak Almanya’da bana Türkiye’nin riskli bir ülke olduğunu söylediler” diyerek vazgeçtiğini belirtmiş.
Yılda 2 bin araçlık üretim hedefiyle yola çıkan bu yatırımın hayata geçip geçmeyeceğini Yunanistan’dakiler düşünsün. Ancak eğer Yunan iş adamının iddiaları doğruysa Almanya’da birilerinin “Türkiye’ye yatırım yapma, politik riskler var” demesi ise üzerinde düşüneceğimiz bir konu...