İstanbul Bilişim'in konkordatosu: Hiç bedel iadesi yapılmadı

Binlerce tüketicinin şikayet ettiği elektronik perakendecisi İstanbul Bilişim konkordato ilan ettiğini duyurdu. Ticaret Bakanlığı, HDP Milletvekili Ömer Faruk Gergerlioğlu'nun şirketle ilgili önergesine yanıt verdi: “Cayma hakkı kullanılan ürünlerde tüketicilere bedel iadeleri hiç gerçekleşmedi.”

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Piyasada ucuz ürün satmakla tanınan elektronik perakendecisi İstanbul Bilişim konkordato ilan etti. Binlerce insanın şikayet etmesi ve mağduriyetlerini bildirmesine rağmen şirket ilk başlarda denetlenmezken HDP Kocaeli Milletvekili Ömer Faruk Gergerlioğlu'nun şirketle ilgili verdiği bir soru önergesine Ticaret Bakanlığı'ndan yanıt geldi. Bakanlık söz konusu şirketle ilgili birçok tespite yer verdi. Şirketin denetimiyle ilgili ise kamuoyuna henüz gerekli bir açıklama yapılmadı. Şirket yaptığı açıklamada korona virüsünü ve döviz kurundaki dalgalanmaları gerekçe gösterdi.

Aylar öncesinden şirketle ilgili binlerce şikayet oluşturuldu. Çeşitli platformlarda tüketiciler, şirketin para iadesini gerçekleştirmediğini, ürünleri teslim etmediğini ve telefonlarına yanıt vermediğini söyledi. Tüketicilerin 'Şikayetvar' platformunda yaptığı şikayetlerin birkaçı şöyle: “Verdiğim sipariş 2 ay geçmesine rağmen gönderilmedi. 2580 tl para gönderdim bir ay bekledim. İptal ettim. Param iade edilmedi. Yaklaşık 3,5 hafta önce parasını ödediğim siparişim hala gönderilmemektedir, müşteri hizmetlerini durmadan aramaktayım ancak müşteri hizmetlerine ulaşmak mümkün olmamakta. Ne bilgi verdiler, ne dönüş yaptılar...”

Şirketle ilgili sadece bu platformda 2 bin 850 şikayet oluşturulurken birçok insan da yetkililere bu konuda çözüm üretilmesi çağrısında bulundu. Son olarak HDP Kocaeli Milletvekili mağdurların şikayetlerini dinleyerek Ticaret Bakanlığı'na soru önergesi verdi.

BAKANLIK: BEDEL İADELERİ HİÇ GERÇEKLEŞMEDİ

Bakanlık önergeye verdiği yanıtta şirketle ilgili şunları söyledi: “Retro Bilişim Hizmetleri San. Ve Dış. Tic. Ltd. Şti. (www.istanbulbilisim.com) unvanlı şirketle ilgili olarak gerek Tüketici Hakem Heyetlerine gerekse bakanlığımızca yapılan başlıca bedellerin tahsil edilmesine karşın sipariş konusu ürünlerin teslimatı yapılmadan dahi ilgili mevzuat uyarınca cayma hakkı kullanılan ürünlerde tüketicilere bedel iadeleri hiç gerçekleşmedi. Yaşanan uyuşmazlıklara ilişkin tüketicilerin bahsi geçen şirkete ulaşamadığı yönündeki şikayetler üzerine bakanlık makamının onayları kapsamında mezkur şirketin uygulamalarının 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde denetimi bakanlığımız müfettişlerince devam etmekte.”

KONKORDATO GEREKÇESİ: KORONA VE KUR

Bu tartışmalar devam ederken şirket konkordato ilan ettiğini dün duyurdu. Şirket söz konusu şikayetlerle ilgili de korona virüsü salgınını ve döviz kurundaki dalgalanmaları gerekçe gösterdi. Ancak şirketle ilgili korona virüsü salgını başlamadan aylar önce binlerce şikayet oluşturulmuştu. Şirket yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

"İstanbul Bilişim, 2002 senesinden bugüne, e-ticaret sektöründe ve 160 çalışanı ile tüm Türkiye’yi kapsayan hizmet anlayışıyla çalışmaktadır. Son dönemde ülkemizde yaşanan kur dalgalanmaları ve ardından tüm dünyayı saran Covid-19 salgını ile dünya genelinde üretim, tedarik ve lojistik sıkıntısı yaşanmıştır. Bunun akabinde oluşan aksaklıkları fırsat bilen bazı kötü niyetli kişiler ve çıkar amaçlı gruplar yüzünden sosyal medya da çıkan şirketimiz aleyhine propagandalar yüzünden şirketimiz çok zorlu bir sürece gelmiştir.

Konuya vakıf olmayan, tek amacı firmadan değişik yollarla kazanç sağlamak veya karalama olan kişiler yüzünden müşterilerimiz gereksiz bir paniğe sevk edilmişir. İcra vs. gibi süreçler kanuni zamanından önce uygulayarak bankalar nezdinde hareket kabiliyetimizi yitirmemize neden olunmuştur. Şirketimiz bu sebeplerden dolayı gereken likiditeyi sağlamak konusunda zorlanmaya başlamıştır. Bu süreç ticari faaliyetlerimizi etkiler hale gelmiştir. Piyasa koşullarına göre faaliyetimize devam etmek, ödeme yapımızda sürdürülebilir değişiklikler yapmak, yasal süreçleri düzenlemek adına yönetim kurulu kararı ile yeniden yapılandırma süreci başlatılmıştır. Bu kapsamda, yetkili Asliye Ticaret Mahkemesine konkordato talepli başvuru yapılmış, başvuru talebimiz mahkemece uygun bulunarak gerekli tedbir kararı verilmiştir."