Sürücüleri üzecek tespit: Elektrikli araçların tamiri çok daha pahalı
Almanya'da trafik kazası sonrasında hasar oluşan elektrikli araçların tamirat masraflarının, karşılaştırılabilir içten yanmalı motorlu bir aracın tamirine göre çok daha yüksek olduğu belirlendi.
DUVAR - Alman Sigortalar Birliği (GDV) tarafından Pazartesi günü yayınlanan verilere göre, geniş kapsamlı kasko sigortasına sahip olan ve kaza yapan araçların hasarlarının tamiri, elektrikli motora sahip araçlarda, benzin veya dizel ile çalışan motorlara sahip araçlara göre ortalama yüzde 25 daha yüksek olarak kaydedildi.
DW Türkçe'nin haberine göre GDV, söz konusu verileri elde etmek için, birbirleriyle karşılaştırılabilecek nitelikte 38'er elektrikli ve içten yanmalı motora sahip aracı teste tâbi tuttu. Belirlenen modellerin üç yıllık süre zarfında maruz kaldığı kazalar ve tamir maliyetleri kayıt altına alınarak değerlendirmeye tâbi tutuldu.
ANA SORUN: BATARYA
Yüksek maliyetlerin nedeninin temelinde bataryaların güvensizliğinin olduğunu vurgulayan GDV, otomobil üreticilerine, üretim sürecinde, araçların bataryaların kaza durumunda daha iyi korunmasını sağlayacak şekilde tasarlanması çağrısında bulundu.
GDV Genel Müdürü Jörg Asmussen, "Trafik kazalarından sonra, bataryalar sıklıkla tamamen değiştirilmek zorunda kalınıyor. Buna ek olarak, araçlar çok uzun süre boyunca karantinaya alınıyor veya hatta yangın söndürme konteynerlerinde suyun içine konuluyor. Bu da hâliyle tam hasara yol açıyor" diye konuştu.
Bu yöntemlerin yerini, kaza yapan elektrikli araçlara muamele konusunda açık ve net kriterlerin alması gerektiğini vurgulayan Asmussen, zarar görmüş bataryaların kısmen değişimi veya tamiri için de açık bir rehberin mevcut olması gerektiğini ifade etti. Asmussen, „Araba tamircileri, çekiciler, itfaiyeciler ve bilirkişilerin, ağır zarara uğramış elektrikli araçlara muamele konusunda daha fazla desteğe ihtiyacı var“ serzenişinde bulundu.