Erdoğan: Kanal İstanbul uygulama aşamasına geldi
Dünyanın yeni ve köklü bir değişimin eşiğinde olduğunu belirten Erdoğan, Kanal İstanbul'un fiilen uygulama aşamasına geldiğini söyledi.
DUVAR - Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Atatürk Havalimanı'nda 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası'nda konuştu. "Türkiye'yi hâlâ eski haliyle hatırlayanlara elimizdeki imkanları göstererek iş birliği fırsatlarını genişletmek istiyoruz" diyen Erdoğan'ın açıklamalarından başlıklar şöyle:
BÜYÜK MESAFE KAT ETTİK: Bu önemli şuranın düzenlenmesinde emeği geçenleri tebrik ediyorum. Dünyanın en büyük teknoloji festivali olan TEKNOFEST'in de yapıldığı Atatürk Havalimanımız bundan sonra ulusal ve uluslararası ölçekteki fuar, etkinlik ve yarışmalara ev sahipliği yapmayı sürdürecek. 2009 yılında yapılan 10. şurasını hedef 2023 diyerek gerçekleştirmiştik. Çok büyük mesafe kat ettiğimizi görüyoruz. Dün bir vizyon bir hedef olarak ifade ettiğimiz başlıkların çoğu bugün tamamlanmış projeler olarak önümüzde duruyor. Burada dikkat çekmek istediğim husus tamamlanan projeler yanında bundan sonrası için yapmamız gereken işlerin eksiklerimizi değişen dünyanın ortaya çıkardığı yeni ihtiyaçları görüyoruz.
SÜRECİ DOĞRU OKUMALIYIZ: Küresel krizler kendi gerçeklerini dayatmaktadır. Ulaştırma ve haberleşme sektörlerinde de ciddi değişim ve yeni yönelimlere sebep olmakta. İnsanlık tarihi boyunca önemli değişimlerin hemen hepsini gerisinde iklim değişikliklerinden yeni ulaşım alternatiflerinin ortaya çıkmasına kadar bugün tekrar tartışmaya başladığımız gelişmeler oluyor. Dünyanın yeni ve gerçekten ve köklü bir değişimin eşiğinde olduğunu görüyoruz. Bu süreci ülkeler ve toplumlar olarak doğru okur ve üzerimize düşen sorumlulukları adil bir şekilde yerine getirirsek insanlığın ortak geleceği adına hayırlı bir iş yapmış oluruz. Türkiye tarih boyunca tüm büyük değişimlerin yaşandığı bir coğrafyada yer alan bir ülke olarak önümüzdeki yeni sürecin de öncülüğünü yürütme sorumluluğuyla karşı karşıyadır.
FIRSATLARI DEĞERLENDİRMEKTE KARARLIYIZ: Her ne kadar sanayi devrimiyle başlayan sürecin dışında kalmış olsak da coğrafyamız jeostratejik önemini hiçbir zaman kaybetmedi. Bugün üretimden lojistiğe her alanda yeniden merkez olma konumunu güçlendiren bu güzel coğrafyanın sakinleri olarak insanlığa sunacağımız katkıları artırmak için biz hazırız. Geçtiğimiz 19 yılda kurduğumuz güçlü demokrasi ve kalkınma altyapısı yeniden inşa sürecine giren küresel yönetim ve ekonomi sisteminde hedeflediğimiz yere varma konusunda bize büyük avantaj sağlıyor. Hamdolsun üretim ve lojistikte altyapımız oldukça güçlü. Mevcut alt yapımızı en verimli şekilde kullanarak hem yeni yatırımlarla bunu daha da geliştirerek önümüzdeki fırsatları değerlendirmekte kararlıyız.
KANAL İSTANBUL FİİLEN UYGULANMA AŞAMASINA GELDİ: Türkiye'yi hâlâ eski haliyle hatırlayanlara elimizdeki imkanları göstererek iş birliği fırsatlarını genişletmek istiyoruz. Pek çok ülkeden farkımız sadece kendimiz kazanmanın değil birlikte kazanmanın peşinde olmamızdır. Dostlarımıza hep bu teklifle gidiyoruz. Karayolunda bölünmüş yol uzunluğunu 6 bin 101 km'den aldık, 28 bin 340 km'ye çıkardık. Ülkemizin pek çok yerinde halen devam eden bölünmüş yol inşaatlarını da peyderpey hizmete vererek bu rakamı sürekli artırıyoruz. Otoyol uzunluğumuzu 1714 km'den, 3 bin 532 km'ye yükselttik. Kanal İstanbul fiilen uygulanma aşamasına geldi. Yakıttan sağladığı tasarruf yanında emisyonu azaltarak çevreye önemli katkıda bulunan karayolu yatırımlarımız sayesinde ülkemizde taşıt hareketliliği yüzde 170 artmasına kazalarda yüzde 80 azalış olmuştur.
RAYLI SİSTEMİ GELİŞTİRİYORUZ: Demir yolu ağını baştan sona yeniledik. Ülkemizde ilk defa YHT hatlarını inşa ettik ve işletmeye açtık. YHT hatlarında Ankara-Sivas bölümünü yakında açıyoruz. Uluslararası ve ulusal demiryolu ağlarımız yanında da şehir içi ulaşımında da raylı sistemleri hızla geliştiriyoruz. 12 şehrimizde 811 km'nin üzerinde raylı sistemi faaliyet gösterirken 7 şehirde 185 km uzunluğa sahip raylı sistemin inşası devam ediyor. Raylı sistem araçları üreten firmalarımızı tek bir çatı altında toplayarak önemli bir atılım yaptık. Milli elektrikli tren setimizi geliştirdik. Önümüzdeki yıl milli elektrikli lokomotifimizin üretimine başlıyoruz. Hızlı tren tasarımını tamamladık prototip üretimi safhasındayız. Metro, banliyö, tramvayda da üretebilecek hale gelmek üzereyiz. Yurt içinde havalimanı sayımızı 26'dan 56'ya çıkardık. İnşası devam edenlerle havalimanı sayımız yakında 61'e ulaşacak. Yurt dışı uçuş sayısını 50 ülke 60 noktadan, 127 ülke 329 noktaya yükselttik. Yaklaşık 3 yıldır hizmette olan İstanbul Havalimanı dünyanın en iyileri arasında 2. sırada, Avrupa'da en yoğun havalimanı sıralamasında ilk sırada yer alıyor. Hava ulaşımındaki yatırımlarımız ve elde ettiğimiz başarılarla hem ülke içinde hem dünyada erişmedik yer bırakmama hedefimize büyük ölçüde yaklaştık.
KANALIN KAZISI PROGRAMA GÖRE BAŞLAYACAK: Ülkemizin dış ticareti içinde deniz yolunun payını 4 kat artırdık. Bu yılın ilk 7 ayında deniz yolu ile yapılan dış ticaret 158 milyar doları buldu. Tersane sektöründe, yat imalatında da ülke olarak önemli bir yere geldik. Deniz taşımacılığında en büyük projemiz Kanal İstanbul'dur. İstanbul Boğazı'nın artan yolcu ve yük trafiğini taşıyamaz hale geldiği, kıyılarımızı sürekli tehdit altında olduğu gerçeği bizi böyle bir alternatif arayışına yöneltmiştir. Gereken hazırlıklar yapılmış ve nihayet fiilen uygulanma aşamasına gelmiştir. Sazlıdere Köprüsü Kanal İstanbul'un ilk somut adımı. Bunu ihalesi ve yer teslimi yapılarak inşasına başlanan Halkalı-Kapıkule Demir yolu köprüsü izlemiştir. Proje kapsamındaki diğer işleri de belli bir plan dahilinde bu şekilde hayata geçirmeyi sürdüreceğiz. Kanalın kazısına programdaki plana göre başlayacağız. (HABER MERKEZİ)