‘Evim mağdurları’ Meclis gündeminde: TMSF neden açıklama yapmıyor?

Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkan Yardımcısı Ali Öztunç, faizsiz ev firmalarının tasfiye sürecinde ortaya çıkan mağduriyetleri Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’a sordu.

Google Haberlere Abone ol

ANKARA - Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Kahramanmaraş Milletvekili Ali Öztunç, faizsiz finans sistemi mağduru olan vatandaşları Meclis gündemine taşıdı. Öztunç, faizsiz ev şirketlerinin Bankacılık Denetleme ve Düzenleme Kurumu (BDDK) ve Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na (TMSF) devredilmesinin ardından tasfiye sürecinin şeffaf yönetilmediği belirterek, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi.

Açıklamasında Cumhurbaşkanlığı kararı ile başlayan tasfiye sürecinin on binlerce mağdur yarattığını söyleyen Öztunç, mağdurlara yetkililerce açıklama yapılmadığını ve ödeme planında mağdurların ilk sırada yer almamasının mağduriyetleri devam ettirdiğini belirtti.

‘BDDK VE TMSF VATANDAŞLARI ÇARESİZ BIRAKMIŞTIR’

Öztunç, TMSF ve BDDK tarafından yürütülen tasfiye sürecine ilişkin şunları kaydetti; “Faizsiz finans sistemi üzerine ticari faaliyetlerini sürdüren bu şirketler için alınan tasfiye kararı, ülke genelinde mağduriyet yaşanmaması adına alınmış olsa da tasfiye sürecinden sorumlu olan devlet kurumları BDDK ve TMSF, şeffaflıktan uzak yaşanan mağduriyetleri göz önünde bulundurmadan, vatandaşların birikimlerini, alın terini ve tüm haklarını yok saymıştır. Devletin bu iki kurumu, denetleme ve tasfiye işlemlerini mağdur vatandaş lehine yapması gerekirken aksine bir tutum sergileyerek vatandaşı çaresiz bırakmış, BDDK ve TMSF yetkililerinin, ödeme planı doğrultusunda mağdurların ilk sıraya alınacağı yönündeki açıklamaları bugüne kadar gerçekleşmemiştir."

Önergesinde, "Aniden alınan tasfiye kararı, gariban vatandaş üzerinde bütünüyle hak mahrumiyeti ve birikimlerinin, alın terinin yok edilmesi sonucunu yaratmıştır" diyen Öztunç, şu sorulara yanıt talep etti:

  • -TMSF’nin tasfiyesine karar verilen şirketlerin, BDDK ise devam eden şirketlerin 2020 yılsonu ve 1 Temmuz itibariyle ara bilançolarını ve mali durumlarını Şeffaf bir şekilde kamuoyu ile neden paylaşmamaktadır?
  • -Verilen süre dolmadan (6+6 ay) apar topar firmalar neden tasfiye edilmiştir? Tasfiye edilen şirketlerden şimdiye kadar ne kadar para tahsil edilmiş ve ne kadarıyla mağdur üyelere ödeme yapılmıştır?
  • -TMSF, tasfiye sürecinin üzerinden aylar geçmesine rağmen neden çalışmasını tamamlayıp mağdurlara bir açıklama yapmamaktadır?
  • -Faaliyetlerine devam eden firmaların kamuoyuna yansıyan büyük problemlerinin görmezden gelindiği, teslimat ödemelerini aylarca ötelediği, varlıklarının sözleşme yükümlülüklerini karşılamadığı ve tasfiye edilen firmalardan çok daha kötü iş ve işleyişler içerisinde bulunduğu yönündeki iddialar doğru mudur?
  • -Devam eden Evim Firmalarının, yapılan denetimler sonucu 1 Temmuz günü itibariyle Tasarruf Fon Havuzu tutar bilgilerinin kamuoyunu aydınlatmak adına açıklanması düşünülmekte midir?
  • - 6361 Sayılı Kanun ile yapılan intibak düzenlemesi devam ederken BDDK neden sadece 21 şirketin tasfiyesine aniden karar vermiştir? Vatandaşların mağdur olacağı düşünülmemiş midir?
  • - Alınan tasfiye kararı gereği 21 şirketin mal varlıklarına el konulduğu açıklaması varken el konulan malların değeri kamuoyuna neden şeffaf olarak açıklanmamaktadır? Mal varlıkları mağdur vatandaşların alacaklarına neden mahsup edilmemektedir?
  • - TMSF komisyonu üyeleri tasfiyeye konu şirketlerin mal varlıkları üzerinden maaş almak ve kendilerine araç tahsisi gibi kendilerine fayda sağlamak yerine üye vatandaşların mağduriyetini giderme yönünde neden hareket etmemişlerdir?