İstiklal Caddesi'nde neler oluyor?
İstiklal Caddesi son günlerde kalabalığı veya güzellikleriyle değil, kapanan mağazaları ile gündemde. 100 yıla yakındır bu bölgede esnaflık yapanlar çareyi ‘caddeyi' terk etmekte buldu.
Arka sokaklara kaçıyorlar
İstiklal Caddesi bugünlerde birbiri ardına kapanan mağazalarıyla gündemde. Hürriyet'ten Burak Coşan'ın haberine göre bölgedeki esnafın söylediklerine göre ise birçok kişi mağazasını devretmek için sıraya girmiş durumda. Mağazaların kapanmasının en büyük nedeni olarak azalan turist sayısı ve yerel halkın başka bölgelere kaymış olması gösteriliyor. Bölgedeki bir esnaf İstiklal Caddesi'nde yaşanan kötü gidişatın Beyoğlu Asmalımescit'teki ‘masa, sandalye kaldırma operasyonu' ile başladığını ifade ediyor.
Arkasından gelen ‘Gezi Parkı direnişi' ve çıkan olaylar da ‘caddedeki' insan trafiğini daha da azaltırken, Mart 2016'da İstiklal Caddesi'nde gerçekleştirilen canlı bomba saldırısı işlerin daha da kötüleşmesine neden oldu. 100 yıla yakındır orada esnaflık yapanlar çareyi ‘caddeyi' terk etmekte buldu. Azalan insan trafiği nedeniyle mağazaların ciroları düşerken, çok yüksek olan kira bedelleri de ‘caddeden' çıkışta etkili oldu. Kapatanlar arasında The House Cafe, Paşabahçe, Starbucks, İş Bankası, Vodafone, Finansbank, Pizza Hut, Yapı Kredi, Teknosa, Media Markt, Columbia gibi dünyaca ünlü markalar da bulunuyor.
Bölgede uzun yıllardır kuruyemişçilik yapan bir esnaf durumu şöyle özetliyor: “İnsan trafiği çok azaldı. Eskiden gençler eğlenmek için ‘İstiklal Caddesi'ni seçerdi ancak şimdi tercih etmiyorlar. Yaşanan terör saldırıları da turist sayısının düşmesine neden oldu. Şu anda sadece Arap turist yoğunluğu var. Onlar alışveriş yapıyor ama yeterli değil. Ancak Arap turistleri de kaçırmak için elimizden geleni yapıyoruz.”
İstiklal Caddesi'nde yaşanan durumun geçici olduğunun altını çizen Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, “Şu an sıkıntı sadece İstiklal Caddesi'nde değil. Turist sayısının azalmasından dolayı gelirlerde bir düşüş yaşanıyor. İstiklal Caddesi'ndeki esnafın gelirlerinin büyük bir bölümü turistlerden gelirdi. Ancak bakıldığında Beyoğlu'nda 45 bin yatak kapasitesi var ve yüzde 80'i boş. Bu da direkt gelirlere yansıdı. Ancak bu böyle devam etmeyecek. Krizden güçlenerek çıkacağız. İstiklal Caddesi kısa sürede tekrar eski günlerine geri dönecek. Belediye olarak biz de bunun için çalışıyoruz. ‘Smart Beyoğlu' isimli bir portal oluşturduk. Küçük esnafımız buradan kendi tanıtımını yapabilecek” dedi.