Barok resimde şiddet: Ribera sergisi!
Londra Dulwich Picture Gallery’de açılan Ribera: Şiddetin Sanatı sergisinde, İspanyol Barok ressamı Ribera’nın anıtsal boyuttaki resimleri İngiltere’de ilk kez sergileniyor. Valensiya’da doğan ve 1606’da İtalya’ya göç eden Ribera, Barok resim açısından Caravaggio ekolünden kabul ediliyor. Sergi için İspanya, İtalya, ABD ve İngiltere’deki müzelerde yer alan resimler, eskizler ve çizimler bir araya getirilmiş. Sergi 27 Ocak’a kadar devam ediyor.
Aziz Sebastian’ı Tedavi Eden Kutsal Kadınlar
DUVAR - Londra Dulwich Picture Gallery’de açılan Ribera: Şiddetin Sanatı sergisinde, İspanyol Barok ressamı Ribera’nın anıtsal boyuttaki resimleri İngiltere’de ilk kez sergileniyor. Valensiya’da doğan ve 1606’da İtalya’ya göç eden Ribera, Barok resim açısından Caravaggio ekolünden kabul ediliyor. Sergi için İspanya, İtalya, ABD ve İngiltere’deki müzelerde yer alan resimler, eskizler ve çizimler bir araya getirilmiş. Sergi 27 Ocak’a kadar devam ediyor. (Museo de Bellas Artes de Bilbao)
Aziz Bartholomeus’un Şehit Edilişi
Aziz Bartholomeus, mitolojideki Apollon ile Marsyas hikayesinde olduğu gibi, canlıyken derisi yüzülerek şehit edilmiş. Ribera’nın resminde, derisi yüzülen bir insanın acı çekme ifadesi bulunmasına rağmen ve figürün fizyonomisi gayet gerçekçi olmasına rağmen azizin bedeninden kanlar fışkırmıyor. Derinin yüzülme görüntüsü arka planda tutulmuş. Ön planda yer alan antik büstün yere düşmüş şekilde olması ise Ribera’nın klasik güzellik kavramını reddetmesinin ifadesi olarak yorumlanıyor. (Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barselona)
Engizisyon Sahnesi
Sergi beş ana başlıkta tasarlanmış: Dinsel şiddet, ten ve beş duyu, suç ve ceza ile bağlanmış figürler ve mitolojik şiddet. 8 büyük boyutlu tuvalin yanı sıra çizim ve eskizlerle birlikte Ribera’ya ait toplam 40 eser sergide yer alıyor. (Rhode Island Tasarım Okulu Sanat Müzesi)
Aziz Sebastian
Hayatının büyük bölümünü Napoli’de geçiren Ribera, Salvator Rosa ve Luca Giordano’nun öğrencisi olmuş. Dramatik ışık gölge kullanımı açısında Caravaggio ekolünden kabul ediliyor. Grotesk seviyede bir gerçekçilik uygulayan Ribera’nın eserlerinin, sadizmin betimlenişi olduğu ya da sadece estetik kaygılarla üretildiği söylenemez. Kompozisyonları, bedensel acıyı dini ve kültürel bir içerikle sunuyor. (Oxford Üniversitesi Ashmolean Müzesi)