Partiler reklamlarıyla ne mesaj veriyor?
Yerel seçimlere 2 hafta kala siyasi partiler tanıtım ve propaganda çalışmalarına hız verdi. Siyasi partilerin reklamları üzerinden okuma yapan Altınbaş Üniversitesi Sosyoloji Bölümü Araştırma Görevlisi Rüya Yüksel, reklam filmlerinde neyin konu edindiğini, hangi vurgulara odaklanıldığını, seçmene ne tür mesajlar verildiğini araştırdı.
DUVAR - Yerel seçimlere 2 hafta kala siyasi partiler tanıtım ve propaganda çalışmalarına hız verdi. Siyasi partilerin reklamları üzerinden okuma yapan Altınbaş Üniversitesi Sosyoloji Bölümü Araştırma Görevlisi Rüya Yüksel, reklam filmlerinde neyin konu edindiğini, hangi vurgulara odaklanıldığını, seçmene ne tür mesajlar verildiğini araştırdı.
Yüksel, televizyonlarda şu ana kadar AK Parti, CHP ve Saadet Partisi’nin reklamlarının yer aldığını vurgulayarak adayların daha çok sosyal medya üzerinden kendi kampanyalarını yürüttüklerini belirtti.
CHP’nin ‘belediye otobüsü’ temalı reklamında iktidarın geçtiğimiz aylarda artan enflasyona karşı birlikte tepki vermeye çağırdığı 'Hepimiz aynı gemideyiz' söylemine atıfta bulunduğunu ifade eden Yüksel, "Aynı gemideyiz ifadesinde ekonomik temelli bir söylem varken CHP'nin reklamında kullanılan otobüs temasında aynı bölgede yaşayan birbiri ile günlük olarak yüz yüze iletişim kuran komşular ve yurttaşlar söz konusu" dedi.
'Bebek' Türkiye'yi temsil ediyor
Otobüs reklamında, insanları bir arada tutanın bu komşuluk ve yurttaşlık ilişkisinin vurgulandığını dile getiren Yüksel, "Seçmen, kamusal alanı ve yolculuğu paylaşan, birbirine yardımcı olan ve gülümseyen eşit yurttaşlarla temsil ediliyor. Farklı siyasi görüşlerden insanların otobüsteki bebeği sevmeleri ve ardından gelen 'aynı belediye otobüsündeyiz' cümlesi ile bebeğin adeta ülkeyi, Türkiye’yi temsil ettiğini ve insanları ortaklaştıranın bu bebeğe ve ülkeye duydukları sevgi olduğunu söylemek mümkün" ifadelerini kullandı.