Gezici'nin son seçim anketinden kriz çıktı!
Gezici Araştırma Genel Müdürü Murat Gezici 16-17 Mart arasında yapılan son seçim anketi ile ilgili yaptığı değerlendirmede, “ekonomik kriz tanzim satışlarla halkın görsel hafızasına yerleşti” değerlendirmesini yaptı.
DUVAR – Gezici Araştırma Genel Müdürü Murat Gezici 16-17 Mart arasında yapılan son seçim anketi ile ilgili yaptığı değerlendirmede, “ekonomik kriz tanzim satışlarla halkın görsel hafızasına yerleşti” değerlendirmesini yaptı.
Seçim yasakları nedeniyle sayısal sonuçlarını yayınlayamadığımız ankete ilişkin değerlendirmeler yapan Gezici, "Türkiye’de şehir efsanesi olarak görülen ekonomik kriz, tanzim mağazaları kuyrukları ile halkın görsel hafızasına yerleşmiş oldu. Halkın 2019 Ocak ve Şubat aylarında kuru erzak stoklarını önceki yıllara göre fazla yaptığı görülüyor. Tanzim olayları seçmeni ürküttü ve korkuttu" dedi.
Türkiye'de son 5 yılda yedinci seçimin yaşanmasının seçmeni sandığa mesafeli hale getirdiğini belirten Gezici sandığa gitmeme oranının yüzde 15’i civarında olacağını ifade etti. 24 Haziran 2018 seçimlerinde de bu oran aynı seviyede olmuştu.
“Yerel seçimlerde seçmen iktidarın geçmişte neyi nasıl yaptığına değil, gelecekte neyi nasıl daha iyi yapacağına dair umudu görmek istiyor” diyen Gezici, “3 bin km. yol, 200 kavşak ve ya da 1000 km kanalizasyonu yapılmasının seçmeni çok etkilemediği görüldü. Seçmen kendisine umudu örgütleyenin yanında yer alıyor” dedi.