Seçim için son veri Twitter'dan: Hangi aday avantajlı?
Ankara, İstanbul, Bursa, Adana, Mersin ve Antalya’nın büyükşehir belediye başkan adaylarının takipçileri, parti liderlerinin takipçileriyle ne kadar ortak? Yani ittifaklar sosyal medyadan bakınca nasıl görünüyor?
DUVAR - 31 Mart yerel seçimlerine birkaç gün kaldı ve özellikle batıdaki birkaç büyükşehirle ilgili sürprizler olabileceği — burada sürprizle yönetimin el değiştirmesini anlamak lazım — artık iktidar partisinin bazı mensuplarınca dahi kabul ediliyor.
Altı büyükşehirin adaylarının, Twitter takipçilerinin, siyasi parti liderleriyle (HDP’nin lideri olarak Selahattin Demirtaş’ı seçtik, çünkü kitlesi nezdinde halen lider olarak onun görüldüğünü varsayıyoruz. Varsayım belli bir araştırmaya dayanmıyor, keyfi denebilir) ortak takipçileri üzerinden, seçmenlerin ilgisini tartmaya çalıştık. Bunu yaparken, daha önceki incelemelerde de olduğu gibi, ortaklığın ille bir oy kayması değil, ancak en azından, kayıtsız kalamama olarak algılanması gerektiğini bir kez daha anımsatalım.
Baktığımız altı şehir Ankara, İstanbul, Bursa, Adana, Mersin ve Antalya. Tartışmaları izleyenler bilirler; bu şehirlerde mevcut yönetimler, geçtiğimiz genel seçimlerle hayatımıza giren “ittifak” formülleri ile değişebilir. Bu az bir şey değil; örneğin başkent Ankara, çeyrek asırdır aynı siyasi iktidarca idare ediliyor.
İttifakın değişime neden olacak olmasının ilk nedeni kuşkusuz, daha önce iki rakip olarak seçimlere giren MHP’nin, bu seçimde Cumhur İttifakı ile AKP safında yer alması — ki bu durum örneğin Adana’da daha önce AKP lideri hakkında oldukça sert konuşan Cumhur İttifakı adayı Hüseyin Sözlü’yü epey terletti.