Gaziantep’te trafik çilesi: Yoğunluk azalmadıkça sorun çözülmez

Gaziantep’teki yol çalışmaları, mevcut trafik sorununu daha da büyüttü. Gaziantep Mimarlar Odası Başkan Yardımcısı Özsoy, şehir merkezindeki yoğunluğun azaltılmadan sorunun çözülemeyeceğini belirtti.

Fevzi Çakmak Bulvarı
Google Haberlere Abone ol

Cengiz Anıl Bölükbaş

ANTEP - Gaziantep İpekyolu’nda Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından sürdürülen yol çalışmaları, kent trafiğini olumsuz etkiledi. Şehirlerarası ulaşımın yanı sıra kent içi ulaşımın da sağlandığı İpekyolu’nda 12 Eylül’e kadar devam edecek olan çalışmalar, Gaziantep'teki trafik sorununu bir kez daha gündeme getirdi.

İpekyolu ve Milli Egemenlik Bulvarı dışında özellikle şehir merkezinde bulunan Hürriyet Caddesi ve Fevzi Çakmak Bulvarı gibi önemli yerlerde uzun araç kuyrukları oluşuyor. Vakitlerinin çoğunu trafikte geçirdiklerini söyleyen Antepliler, sorununun acilen çözülmesini istiyor.

‘ŞEHRİ RAHATLATACAK PLANLAR YAPILMIYOR’

Gaziantep'teki trafik sorununun sadece İpekyolu'ndaki yol çalışmasıyla açıklanabilecek bir durum olmadığını söyleyen Gaziantep Mimarlar Odası Başkan Yardımcısı Ali Mert Özsoy, asıl sorunun şehirdeki planlama problemi olduğunu görüşünde. Planlama sorunlarının bir kısmının geçmiş hatalardan kaynaklı olduğunu aktaran Özsoy, “Yol genişliklerinin veya şehri rahatlatacak plan hesaplarının yapılmaması gibi sorunlar var. Geçmiş hatalardan hâlâ ders almıyoruz. Hehrin merkezini yoğunlaştırmak adına imar çalışmaları devam ediyor. Öncelikle şehrin nüfusunu dağıtmamız lazım. Binaların yoğunluğunu bu denli arttırırsanız doğal olarak trafik sorunu ortaya çıkacaktır. Mesela valilik binası yakın zamanda Fevzi Çakmak Bulvarı'na yapılacak. Buraya valilik binası yapıldıktan sonra trafik olmamasını beklemek imkânsız. Şehrin yoğunluğunu azaltacak birtakım planların yapılması lazım. Ama bununla ilgili bir çalışma göremiyoruz” dedi.

Hürriyet Caddesi'nde günün hemen hemen her saatinde trafik var. 

‘TRAMVAYIN TRAFİĞE NEGATİF ETKİSİ OLDU’

Şehre yapılan tramvayın trafiği rahatlatması beklendi ancak öngörüler gerçekleşmedi. Bunun yanı sıra yerel yönetim tarafından bazı yolları tek yöne çevirmek, sola dönüşleri yasaklamak gibi adımlar atılsa da bunlar da trafik sorununa çözüm olmadı. Trafik sorununu köklü bir şekilde çözmek yerine geçici pansumanların yapıldığını dile getiren Özsoy, trafik ışıklarının dahi sorun oluşturan bir pozisyonda olduğunun altını çizerek şunları söyledi: “Neredeyse 50 metrede bir trafik ışığı var. O kadar çok sorun var ki, yeni yol açamadıkları için bunlarla devam ediliyor. Bir yandan da artan kent nüfusu var. Son yıllarda gelen mülteciler ve göçle beraber Gaziantep nüfusu 2.5 milyonu buldu. Bunun da getirdiği bir trafik var. Ayrıca Gaziantep'te trafik kültürü eksik. Toplu taşıma konusunda Gaziantep geri kaldı. Metro çalışması var ancak bu metro çoktan yapılmalıydı. Avrupa'da nüfusu 1 milyonu geçen tüm şehirlerde metro yapılıyor. Tramvay yapıldı ancak bu da araç yolundan alınarak yapıldı. Tramvayın trafiğe negatif etkisi olacak şekilde planlandı. Normalde ana yolda trafiği kitlememek adına yan yol açılır. Gaziantep'te hemen hemen yan yolu olan bir ana caddemiz yok.”

Gaziantep Mimarlar Odası Başkan Yardımcısı Ali Mert Özsoy, yapılacak metronun da trafik sorununu çözmeyeceğini savunuyor.

‘PLANLANAN METRO SORUNU ÇÖZMEYECEK’

Gaziantep’in ulaşım sorununun çözümü için hayata geçirilmesi planlanan metro projesinde ise çalışmalar devam ediyor. Özsoy yapılacak metronun şehrin trafik sorununu çözmeyeceğini savunuyor. Özsoy, “Geniş yollar niye yapamayalım? Çünkü yeni yerleşim yerlerinde arsa daha değerli. İşte burada rant devreye giriyor. Gaziantep'in büyüme hızı, diğer illerden daha fazla. Bu süreç trafik sorununu ortaya çıkardı. Metro yapıldığında da bu sorunlar çözülmeyecek. Planlanan metro aslında işçilerin yerleşim yerlerinden Küsget Sanayi ve Başpınar Organize Sanayi'ye akış sağlayacak. Şehir içi ulaşım için yapılan bir proje değil. Öncelikle şehir içindeki yoğunluğu azaltacak bir takım şeylerin yapılması gerekiyor” diye konuştu. 

Etiketler Gaziantep trafik