Gözlemeci kuryesine asansörlü dolandırıcılık

Ankara’da bir dolandırıcı, gözleme satışı yapan işletmeden 90 liralık sipariş verdi ve 200 lira para üstünü getirmelerini talep etti. Siparişi götüren kuryeyi apartmanın girişinde karşılayan, ürünleri ve para üstünü alan dolandırıcı, 200 lirayı yukarıda vereceğini söyleyerek kuryeyle birlikte asansöre bindi. Dolandırıcı asansör hareket edeceği anda inip kaçtı.

Google Haberlere Abone ol

ANKARA - Ankara’nın Çankaya ilçesinde faaliyet gösteren gözlemeciye bir dolandırıcı, 90 lira değerinde sipariş verdi ve ürünlerle birlikte 200 lira para üstü getirmesini talep etti. Siparişlerle birlikte belirtilen adrese giden kurye, siparişi kendisinin verdiğini söyleyen kişiyle apartmanın girişinde karşılaştı.

Ödemesi gereken paranın yukarıda olduğunu belirten dolandırıcı, kuryenin getirdiği ürünleri ve 110 liralık para üstünü aldı. Kuryeyle birlikte asansöre binen dolandırıcı, bu sırada asansörün bozuk olduğunu söyledi ve kuryeden düğmeye basıp kontrol etmesini istedi.  Kuryenin asansörün düğmesine bastığı sırada dolandırıcı asansörden çıktı ve kapı kapandı. Asansörle yukarıya çıkıp ardından tekrar giriş katına inen kurye sipariş verdiğini söyleyen ve ürünlerle, para üstünü alan kişiye ulaşamadı.

‘ASANSÖR YUKARIYA ÇIKARKEN DOLANDIRILDIĞIMI ANLADIM’

Dolandırıldığını asansör hareket ettiği anda anladığını ifade eden kurye yaşadıklarına ilişkin, “Siparişi veren aradı ve toplantı olacağını, kaç dakika içerisinde getirebileceğimizi sordu. Israrla fiş kesip kesmediğimizi sordu. Bunun da güven vermek amacıyla olduğunu düşünüyoruz. Kurumsal görünmeye çalıştı.  Ben siparişlerin istendiği apartmandan içeriye girerken, ‘Kardeş geldin mi’ dedi.  Birlikte asansöre bindik.  Elimdeki ürünleri ve parayı aldı. ‘Dur bu asansörde sıkıntı var, şuraya basar mısın’ dedi.  Ben asansörün tuşuna bastığım sırada asansörden dışarıya çıktı ve asansör hareket etti. Asansör yukarıya çıkarken dolandırıldığımı anladım. Altıncı kata çıktığımda 24 numara olarak sipariş sırasında belirtilen numaranın olmadığını fark ettim. Aşağıya indim ve adam ortada yoktu. Dükkâna geri gelip sipariş veren numarayı aradık. Sipariş veren numarayı geri aradığımızda ankesörlü telefondan arandığımızı öğrendik” diye konuştu.

‘PANDEMİ DÖNEMİNDE ZATEN İŞLER KÖTÜ’

Pandemi döneminde büyük oranda telefon ya da online sipariş üzerinden satış yapabildiklerini ve salgın nedeniyle işlerinin kötü olduğunu belirten kurye, “Pandemi döneminde zaten işler kötü.  Biz küçük bir işletmeyiz ve günde ortalama ciromuz zaten 250 lira. Resmen günlük ciroyu verdik diyebiliriz. Öyle büyük bir işletme değiliz ve pandemi döneminde işler daha da kötüleşmişken bu şekilde dolandırılmak kötü hissettirdi. Son dönemde ekonomik sorunlarla birlikte çok sayıda dolandırıcı da türedi. Sahte para vermeye çalışanlarla da sık sık karşılaşıyoruz” ifadelerini kullandı.

MASKEDEN DOLAYI YÜZÜNÜ SEÇEMEDİ

Maskesi olduğu için dolandıran kişinin yüzünü seçemediğini belirten kurye, sonuç alamayacakları gerekçesiyle dolandırıcı hakkında polise şikayetçi olmadıklarını söyledi ve “Özellikle son dönemde böyle şeyler çok oluyor ve dikkat etmek gerekiyor. Dükkânda direkt dolandırılmıyorsun ve bilmediğin bir yere gidiyorsun ve bundan faydalanıyorlar. Paket servisi yapanların özellikle bu dönemde daha da dikkatli olması gerekiyor” dedi.