Osmangazi Köprüsü'nün iki haftalık zararı 60 milyon lira
Köprü ilgi görmeyince zarar vatandaşa yazıldı. Yeni Şafak ise ilgi azlığını ‘vapur lobisi’ne bağladı.
DUVAR - Kamuoyuna duyurulduğu günden bu yana tartışılan Osmangazi Köprüsü’den öngörülenden daha az araç geçmesi nedeniyle devlet yaklaşık 60 milyon lira zarar etti.
Yeni Şafak gazetesinin 'Vapur lobisine çalışıyor' başlıklı haberine göre Osmangazi Köprüsü'nden geçiş pahalı bulundu. Devletin günlük 40 bin geçiş garantisi verdiği köprüyü kullananların sayısı 5-6 binlerde kaldı. İDO vapurlarına göre; yüzde 35 daha pahalı olan geçişler için devlet her gün milyonlarca lira zarar etti.
Haberde 11-26 Temmuz tarihleri arasında köprüden sadece 100 bin araç geçtiği belirtildi. Bu tarihten önce de Ramazan Bayramı nedeniyle köprüden geçişler ücretsizdi ve dokuz gün boyunca yaklaşık 700 bin araç feribot yerine Osmangazi Köprüsü’nü tercih etmişti.
Yap-işlet-devret modeliyle yapılan köprü için devlet, yüklenici firmaya günlük 40 bin araçlık geçiş taahhüdünde bulunmuştu. Geçişler beklenenin çok altında kalınca devletin kasasından 59 milyon 541 lira çıktı.
Geçiş ücretinin yüksek olması nedeniyle yurttaşların kullanmayı tercih etmediği Osmangazi Köprüsü’ne yönelik ilgi artmadığı takdirde devletin kasasından günlük yaklaşık 3.5 milyon lira çıkacak. Bu bedel 22 yıl boyunca ödenmeye devam edecek. Her gün şu andaki geçiş düzeyinin olduğu düşünüldüğünde devletin ödemesi gereken bedel 28 milyar lirayı aşacak.