Topbaş: Metrobüste şoför bölümü daha güvenli hale getirilecek
Belediye Başkanı, metrobüslerde şoför mahallinin yeniden düzenleneceğini açıkladı. Topbaş Metrobüs güzergahının altına metro projesinin de ihale aşamasında olduğunu duyurdu.
DUVAR- İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, bir yolcunun şemsiyeli saldırısı sonrası yaşanan metrobüs kazası hakkında basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Vatandaşların mağduriyetinin giderileceğini belirten Topbaş, “Güvenlik kameralarından da izlediğiniz gibi vatandaşın tavrı. Demek ki burada şoför bölümlerini kabin haline getirmek, ya da daha korungan hale getirerek dış etkenlere ya da bu tür durumlara fırsat vermeyecek bir duruma getirmek gerek” dedi.
Direksiyondaki şoföre yüzlerce insanın hayatını emanet ettiğini aktaran Başkan Topbaş, “Birçok kez bu arkadaşlarımıza eğitim vermekteyiz. Psikolojik eğitimlerde alınmakta. Ama biraz daha ilişkileri kontrol altına alacak düzenleme yamak gerek. Bunun için talimat verdik. Sürücü bölümünün bu durumlara etken vermeyeceği güvenli hale gelmeli. Daha önce otobüste kamera yok. Bunları getirdik. Demek ki burada yeni bir tarz olarak şoförlerin kısmını daha güvenli hale getirilmeli” diye konuştu.
METRO PROJESİNİ ANLATTI
Metrobüs projesinin 300-400 bin yolcu hesabı ile başladığını anlatan Başkan Topbaş devamla şöyle konuştu:
“Şu an 840 bin yolcu, ki bu bir metro anlamı taşımaktadır. Zaten güzergahın altına metro projemiz var onun ihalesi yapılacak. Lastik tekerlekleri ile bu kadar yolcu taşımak çok zor. Fazla araç devreye sokamıyoruz bu kez de fazla araç nedeniyle yoğunluk oluyor. Raylı sistem, tırmanma alanları olduğu için mümkün görünmüyor. O nedenle bu yolculuğu metro ile çözmek gerek. Ciddi şikayetler alıyoruz. Bir anda bunları çözmek mümkün değil. Metrobüs devam edecek ama metro çalışması sürecek.”
CHP'Lİ ÜYE DE 'ŞOFÖR KABİNİ' ÖNERDİ
Öte yandan İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin CHP’li Meclis üyesi Mesut Kösedağı, yaşanan kazanın ardından, metrobüs şoförlerinin güvenliği ve kazaların aza indirilmesine yönelik İBB Meclis kürsüsünden meclis üyelerine seslendi. Kösedağı, Avrupa’da olduğu gibi şoförü yolcudan ayıran kabinlerin yapılması önerisinde bulundu. Metrobüslerin yeterli teknik bakımdan geçmediğini savunan Kösedağı, "Metrobüslerin seferleri bittikten sonra kapsamlı bir araştırma yapılmasını talep ediyoruz. Böylece boşalan frenlerden, kilitlenen direksiyonlardan oluşan kazaların önüne geçmiş oluruz" dedi. Metrobüs şoförlerinin özel sürüş eğitimiyle, ciddi bir psikolojik ve halkla ilişkiler eğitiminden geçirilmesi talebinde bulunan Kösedağı, "Metrobüs yolları çok dar, bir şoförün sürekli olarak o yolları kullanması kolay değil. Bu yüzden metrobüs şoförlerine özel eğitim verilmesini talep ediyoruz" şeklinde konuştu. Metrobüs yolunda hız limiti uygulaması getirilmesi gerektiğini savunan Kösedağı, "Bunların hepsinin dışında İstanbul’un trafiğini kurtaracak tek çözüm raylı sistemdir. Tekerlekli araçların İstanbul trafiğini çözme şansı yoktur. O yüzden Bakanlık ve İBB ile birlikte ortak bir çalışma başlatıp, metrobüs güzergahının durdurulup, metro güzergahına alınmasını talep ediyoruz" diye konuştu. (DHA)