Kuzey Marmara Otoyolu'nda tehlike

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolunu kullanan sürücüler aniden daralan şeritlerle karşılaşıyor. sürücüler için tehlikeli durumların oluştuğu otoyolda, bakım işlemleri başlatıldı.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolunu kullanan sürücüler aniden daralan şeritlerle karşılaşıyor. 4 şeritli otoyolun birden bire tek şeride inmesi araçlar için tehlike oluştururken, günlerdir yaşanan bu sorunun nedeni anlaşıldı: Bazı viyadük genleşme derzlerinde yaşanan erozyon.

otoyol3 Kış şartlarında buzlanmaya karşı kullanılan tuz ve solüsyonun kimyasal etkisiyle yollar bozuldu.

KIŞIN KULLANILAN TUZ YOLU AŞINDIRDI

Toplam 64 viyadüğün bulunduğu Kuzey Marmara Otoyolu'nda, güvenlik bariyeri olmayan, yani etrafı tamamen açık 3 viyadükte genleşme derzlerinde erozyona rastlandı. Normalde 3 yıl arayla yapılması gereken bakım ve onarım erkene alınmak zorunda kaldı. Kış şartlarında buzlanmaya karşı kullanılan tuz ve solüsyonun kimyasal etkisi, etrafında açık vadiler bulunan bu viyadüklerin normalden çok rüzgar alması ve nihayetinde ağır tonajlı araçların uyguladığı baskı neticesinde otoyol ile viyadüğü bir birbirine bağlayan genleşme derzlerinde aşınma meydana geldi.

IŞIKLANDIRILMAYAN TABELALAR GÖRÜNMÜYOR

İşte bu genleşme derzlerindeki bakım çalışmalarından dolayı otoyolda iki yönlü olarak sık sık değişen şerit daraltma uygulaması yapılıyor. Gün içindeki çalışmanın durumuna bağlı olarak her iki yönden toplam 8 şerit 2 şeride indirilirken, sadece dubaların ayırdığı tek bir geliş - gidişli yol kullanılıyor. Elektronik uyarı levhaları ve uyarı yazısı bulunan araçlar, hızlı seyreden sürücüleri daraltılan yola yönlendiriyor. Ancak bu daraltma sırasında kullanılan seyyar dubalar ağır tonajlı araçların rüzgarıyla devriliyor. Ani daralma otoyolda seyreden küçük araçlar için görünmez bir tehlike doğuruyor. Özellikle TIR'ların görüş açısını kapattığı otomobiller, aniden daralan yolda tehlike ile karşı karşıya kalıyor.

Otoyoldaki bir başka sıkıntı da bilgi tabelalarının okunma zorluğu ve yetersizliği. Sabit tabelaların ışıklandırılmaması sürücülerin görüşünü de olumsuz etkiliyor. (İSTANBUL/DHA)