'Cazip Türkiye' reklamına 'haberimiz yok' itirazı

Türkiye İmaj Kampanyası kapsamında yapıldığı iddia edilen röportaja Alman Türk Ticaret Odası'ndan itiraz geldi: Bizimle görüşülmedi. Bu kadarı çok fazla...

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Alman Türk Ticaret Odası (AHK) Başkanı Jan Nöther, ‘Turkey, Discover the Potential’ (Türkiye’nin potansiyelini keşfet) projesi kapsamında verilen reklamla aktarılan görüşleri için kendilerinden izin alınmadığını açıkladı.

Ekonomi Bakanlığı öncülüğünde, Türkiye İhracatçılar Meclisinin (TİM) koordinasyonu ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) işbirliği ile yürütülen kampanyaya Türkiye’de yatırımları bulunan yabancı yatırımcılardan da destek aldı. Fakat geçtiğimiz günlerde Almanya’da yayınlanan bir haber kafaları karıştırdı. Alman medya kuruluşlarından Frankfurter Allgemeine Zeitung’da yayınlanan bir ilanda, Türkiye’deki Alman Türk Ticaret Odası (AHK) Başkan Yardımcısı Franz Kaiser ile bir röportaj yayınlandı. Türkiye’nin yabancı yatırımcılara sunduğu fırsatları ve ülke potansiyelini anlatan röportaj AHK Başkan Yardımcısı Kaiser’in ağzından verildi.

'BENİMLE GÖRÜŞÜLMEDİ'

Karar gazetesinde yer alan habere göre, röportajda “Türkiye’nin potansiyeli hiçbir şekilde tükenmiş değil” şeklinde ifadeleri bulunan AHK Başkanı Jan Nöther, söz konusu duruma itirazda bulundu. Haberin yayınlanmasından sonra söz konusu röportajın kendisi ile yapılmadığını ve basılmadan önce de kendilerine durumla ilgili haber verilmediğini belirten AHK Başkanı Jan Nöther, “Bu röportaj bizim onayımız olmadan yayınlandı. Onayımız olmadan kullanıldık. Bu kadarı da çok fazla” dedi. Nöther bu habere karşı ne tür bir tavır sergileyeceklerine henüz karar vermediklerini söyledi. Türkiye’de yatırımı bulunan Alman firmalarının destek vermediği “Turkey Discover the Potential” kampanyası, 2014’ten bu yana hem yurt içinde hem de yurt dışında tüm dünyayla paylaşılıyor. Kampanya, paydaşları 'Türkiye’de kendi potansiyellerini keşfetmeye' ve 'Türkiye’nin hikayesine ortak olmaya' davet ediyor. Tanıtım kampanyasının 21 milyon dolar bütçesinin bulunduğu iddia ediliyor.

KAMPANYADA KİMLER YER ALIYOR?

Unilever Türkiye, Orta Asya ve İran Yönetim Kurulu Başkanı Harm Goossens, Samsung Electronics Türkiye Başkanı Dae Hyun Kim, Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, Toyota Türkiye Genel Müdürü ve CEO’su Hiroshi Kato, Hyundai Assan Başkanı Mong Hyun Yoon, AXA Grup CEO’su Guillaume Lejeune, Sanofi Türkiye Ülke Başkanı Fabrizio Guidi, Novartis Türkiye Ülke Başkanı Peter Catalino, Sberbank CEO’su Herman Gref, BNP Paribas Başkan Yardımcısı Jean Paul Sabet, Ford Başkanı ve CEO’su Mark Fields, FCA Grup CEO’su Sergio Marchionne, Nestle Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Felix Allemann.

Etiketler Türkiye Almanya reklam