Eğitim Sen: Sorunlarımıza kalıcı çözümler üretilmesini istiyoruz

Eğitim Sen Diyarbakır şubeleri, 24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle açıklama yaptı. Açıklamada hükümetin eğitim politikaları eleştirildi ve eğitimcilerin talepler diler getirildi.

Google Haberlere Abone ol

DİYARBAKIR - Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası'nın (Eğitim Sen) Diyarbakır şubeleri 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla basın açıklaması yaptı. Eğitim Sen 1 No’lu Şube binasında bir araya gelen eğitimciler, Öğretmenler Günü’nün 5 Ekim olduğunu ve tarihin 12 Eylül darbecileri tarafından 24 Kasım olarak değiştirildiğini söylediler.

Açıklamayı yapan Eğitim Sen 2 No’lu Şube Eşbaşkanı Recep Şimşek, "15 yıllık AKP iktidarı boyunca 6 defa değişen Milli Eğitim Bakanlığı her seferinde bir önceki bakanın yaptıklarının hata olduğunu söylemiş ve sistemi yap boz tahtasına çevirmiştir" dedi. Toplumda kabul görmeyen uygulamaların sorumlusu olarak her defasında öğretmenlerin gösterildiğini belirten Şimşek, 15 Temmuz darbe girişiminden sonra da öğretmenlerin hedef alındığını söyledi.

“Darbelerin ilk mağdurları her zaman eğitimciler olmuştur” diyen Şimşek,  darbe girişiminden sonra ihraç edilen 113 bin 440 kamu görevlisinden 41 bin 5'inin öğretmen ve akademisyenler olduğunu belirtti.

'ATAMASI YAPILMAYAN ÖĞRETMEN SAYISI 37 İLİN NÜFUSUNU GEÇTİ'

Eğitim Sen’in açıklamasında ataması yapılmayan öğretmenlerin sorunlarına da değinildi. Şimşek, ataması yapılmayan öğretmenlerle ilgili şunları söyledi:

“Milli Eğitim Bakanlığı’nın resmi verilerine göre ataması yapılmayan öğretmen sayısı, Türkiye’deki 37 ilin nüfusundan daha büyük bir sayıya 438 bine ulaşmıştır. Son 10 yılda açılan üniversitelerle birlikte her yıl yaklaşık 70 bin öğretmen de üniversitelerden mezun olmaktadır. Ancak MEB tarafından yayınlanan resmi rakamlara göre öğretmen açığı 81 bindir. Ataması yapılmadığı için bugüne kadar 45 öğretmen intihara sürüklenmiştir.

Ne yazık ki yaşamına son vererek aramızdan ayrılan öğretmenimiz İsa Erdoğan’ın geride bıraktığı not, her birimizin bu sözler üzerine uzun uzun düşünmesini zorunlu kılıyor: ‘Uzun zamandır mutsuzum. Mutlu nasıl olunur, onu bile bilmiyorum aslında. Hayatımın geri kalanını devam ettirmek için umudumu, ışığımı kaybettim. Bu paradoksu kıramadım. Başka bir sebep aramanıza gerek yok.’”

EĞİTİMCİLERİN TALEPLERİ

Sorunlara kalıcı çözümler getirilmesi gerektiğini dile getiren Recep Şimşek, "İktidarın değil, halkın öğretmeni olmak istiyoruz. Her 24 Kasım’da tekrarlanan göstermelik kutlamalar, hamasi nutuklar değil, sorunlarımıza kalıcı çözümler üretilmesini, öğretmeniyle, öğrencisi ve velisiyle herkesin memnun olacağı bir eğitim sisteminin oluşturulmasını istiyoruz” diye konuştu.

Recep Şimşek, taleplerini ise şöyle sıraladı:

- Başta insanca yaşayacak ücret talebimiz olmak üzere, eğitim emekçilerinin bugüne kadar yaşadığı ekonomik mağduriyetler giderilmeli, son 15 yıl içinde satın alım gücümüzdeki azalmayı telafi eden adaletli bir ücret artışı sağlanmalıdır.

- 2017 yılı enflasyon farkları bir seferde ödenmeli, ek ödemelerin tamamı temel ücrete ve emekliliğe yansıtılmalı, vergi dilimi uygulaması sabitlenerek ücretlerde yaşanan erimenin önüne geçilmelidir. Ek ders ücretleri günün şartlarına uygun bir şekilde yeniden düzenlenmeli ve en az iki kat arttırılmalıdır.

- Eğitim-öğretim yılı başında öğretmenlere yapılan eğitim-öğretime hazırlık ödeneği, her dönem başında olmak üzere yılda iki kez olmalı ve bütün eğitim ve bilim emekçilerinin yararlanması sağlanmalıdır.

- Sözleşmeli/ücretli öğretmenlik gibi her türlü güvencesiz istihdam uygulamalarına esnek, kuralsız ve angarya çalışmaya son verilmelidir.

- Hizmetli ve memurlara özel hizmet tazminatı ödenmelidir.

- Kamu emekçilerinin grevli toplu sözleşme hakkı önündeki engeller kaldırılmalı, gerçek bir toplu sözleşme düzenin yaratılması sağlanmalıdır.

- Öğretmenler günü olarak 12 Eylül ürünü olan 24 Kasım değil, Dünya Öğretmenler Günü olan 5 Ekim tarihi esas alınmalı, öğretmenlere hak ettiği değer verilmelidir. (DUVAR)