Şeref Malkoç: En fazla şikayet YÖK ve Milli Eğitim'den geliyor

Kamu Başdenetçisi (Ombudsman) Şeref Malkoç, başvuruların yüzde 30'unun kamu çalışanlarından geldiğini söyledi. Malkoç, "Kamu personeli bizi daha iyi tanıyor. Kurum bazında değerlendirdiğimizde ise, en fazla şikayet YÖK ve Milli Eğitim'den geliyor" dedi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Kamu Başdenetçisi (Ombudsman) Şeref Malkoç, "Ombudsman Halkla Buluşuyor" programları kapsamında Kayseri'ye gitti. Kayseri Valiliği'ni ziyaret eden Malkoç, Vali Süleyman Kamçı, karşıladı.

Kamu Denetçiliği Kurumu'nun son yıllarda kurulmuş önemli kurumlardan olduğunu belirten Vali Kamçı, “Değerli başdenetçimiz ve denetçi arkadaşlar buradalar. Şehrimize geldiler, burada bir süre programları olacak” dedi.

'HALKIN AVUKATLIĞINI YAPIYORUZ'

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ise "Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de kamu hizmetlerinin kalitesinin arttırılması vatandaşlar idare arasındaki ilişkilerde iyi yönetim ilkelerinin yerleşmesi, bunun yanı sıra denetim yoluyla şeffaflığın kamuda sağlanması ve bunlar kadar önemli olan vatandaşın hak arama kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla kurulmuştur" diye konuştu.

"Avrupa'daki tanımlaması halkın avukatı şeklindedir" diyen Malkoç, "Bizler vatandaşla idare arasındaki ilişkilerde halkın avukatlığını yapıyoruz. Vatandaşlarımız aldığı kamu hizmetlerinden eğer memnuniyetsizliği varsa daha iyisini istiyorsak bu dilek, temenni ve şikayet olarak kamu denetçiliğine intikal ettirebiliyor" dedi.

'KAMU PERSONELİ DAHA İYİ TANIYOR'

Gelen şikayetlere değinen Malkoç, şunları söyledi:

"Kamu personeli bizi daha iyi tanıyor. Müracaatların yüzde 30 civarında kamu personelinden geliyor. Bunu eğitim takip ediyor. Üçüncü sırada ise yerel yönetimler ve SGK geliyor. Kurum bazında değerlendirdiğimizde ise, en fazla şikayet YÖK ve Milli Eğitim'den geliyor. İkinci sırada yerel yönetimler, üçüncü sırada ise SGK gelmektedir." (KAYSERİ/DHA)